در مرکز کردستان تولید می‌شود

مستند حیات جانوری کردستان

مجموعه مستند حیات جانوری استان کردستان در هفت قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا باغبانی در حال تولید است.
کد خبر: ۳۸۰۲۱۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازمحمدرضا باغبانی در گفتگو با سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما گفت: این مستند در طبقه ب و با فرمت Dvcam به سفارش صدا و سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود.

باغبانی با بیان اینکه این مستند سه ماه پیش تولید داشته است ابراز داشت: مراحل تولید از دهم مهرماه آغاز شده و به مدت شانزده ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مجموعه سعی خواهد شد اکوسیستم‌های آبی و خشکی استان خصوصاً مناطق حفاظت شده معرفی شوند.

باغبانی ادامه داد: علاوه بر معرفی گونه‌های جانداران اعم از پستانداران، پرندگان، خزندگان و حشرات گونه‌های گیاهی منحصر به فرد نیز به تصویر کشیده می شوند.

وی هدف از ساخت این مجموعه را آشنایی مردم با طبیعت و نعمت های خدادادی عنوان کرد و گفت: توجه به حیات جانوری در کشور ما به خصوص در مناطقی مانند کردستان بسیار لازم و ضروری است.

باغبانی لزوم حفظ و حمایت از حیات جانوری تاکید کرد و بیان داشت: با تهیه برنامه های متعدد مستند می توان در جلوگیری از تخریب و نابودی این مناطق موثر بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خطرات زیادی همچون وجود شکارچیان در مناطق حفاظت شده حیات جانوری کشورمان را تهدید می کنند.

باغبانی به نحوه روند تولید این مستند اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تمامی پلان ها به صورت طبیعی تصویربرداری می شود امیدواریم تا پایان بهمن ماه 1390 این مجموعه آماده پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه محمد رضا اصلانی از پیشکسوتان عرصه تولید مستند به عنوان استاد راهنما حضور دارند خاطر نشان کرد: حضور چنین افرادی در کنار مستندسازان بسیار موثر است و باعث تولید آثار کیفی و مطلوب در مراکز استان ها می شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از کارشناسان محیط زیست، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و مناطبع طبیعی همکاری و مساعدت تمامی مسئولین را در تولید این مستند خواستار شد.

محمد رضا باغبانی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستندهای عبور از خط زرد، زریوار زیر آوار و چند گزارش خبری را در کارنامه خود دارد که در جشنواره‌های داخلی خصوصاً جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما موفق به کسب چندین جایزه شده است.

عوامل تولید عبارتند از:

مدیر تولید: برهان احمدی، تصویربرداران: محمد نوری، حشمت نارنجی، فرزاد زندی مقدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها