خلیلیان اعلام کرد:

تداوم خودکفایی در گندم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تدابیر مناسبی که برای مقابله با خشکسالی انجام شده در صورتی که میزان خشکسالی بیش از اندازه نباشد تولید مناسب و خودکفایی گندم در سال آینده تداوم می‌یابد.
کد خبر: ۳۷۹۹۵۱

به گزارش فارس، صادق خلیلیان در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی و جنگل‌داری سودان در تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال ، مبنی بر اینکه سهم بخش کشاورزی از 30 درصد یارانه تولید چقدر است با توجه به اینکه سهم بخش صنعت 3 هزار و 700 میلیارد تومان است ، گفت: هیچ رقابتی بین بخش کشاورزی با بخش صنعت وجود ندارد و تمام تصمیمات در این زمینه میزان اعتبار کاملا کارشناسی و بر مبنای نیازهای دو بخش انجام شده و با تعاملاتی که وجود دارد همسو با هم به اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در زمینه سیاست کشت نیشکر گفت: طبق توافقی که امروز با مسئولان سودانی انجام شد قرار است برای کشت 160 هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز در سودان حمایت شود و در این زمینه به کشت محصولات مورد نیاز اقدام شود و تجهیزات صنایع نیز در این زمینه تبادل شود.

وی همچنین در مورد سیاست توسعه کشت دانه‌های روغنی گفت: اگر چه به دلیل خشکسالی و سرما‌زدگی دو سال اخیر مشکلاتی در زمینه تولید این محصول پیش آمد اما با توجه به توافقی که با وزارت نیرو حاصل شده قرار است یک میلیون و 400 هزار هکتار از زمین‌های پایاب سد‌ها به آبیاری تحت فشار مجهز شده و در این زمین‌ها محصولات موردنیاز به ویژه دانه‌های روغنی کشت شود.

خلیلیان همچنین در مورد سیاست تعرفه واردات میوه گفت: تعرفه تنظیم کننده واردات و نیز میزان عرضه در بازار است و طبق برنامه‌هایی که تدوین شده برای ایام شب عید مشکل تامین میوه به ویژه در مورد سیب و مرکبات نخواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود خشکسالی و بروز بیماری باکتریایی که اخیرا گزارش شده خودکفایی گندم دوام خواهد داشت، گفت: برنامه‌ریزی برای تولید به طور کامل انجام شده و با تمام توان در سال آینده نیز تولید به حد کافی خواهیم داشت و برنامه‌های مقابله با خشکسالی نیز در قالب بسته‌هایی به استانها ارسال شده است.

خلیلیان همچنین در مورد حمایت از دامداران گفت: علاوه بر توزیع گندم و جو ارزان با بازپرداخت سه ماهه برای تجهیز و بهینه‌سازی سیستم سوخت دامداران وام‌هایی به طور میانگین 55 میلیون تومان با اقساط بلند مدت و سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها