تا چند روز دیگر پرونده تصویربرداری سریال تبریز مه‌آلود بسته می‌شود تا یک کار تاریخی دیگر در کارنامه کارگردانی محمدرضا ورزی به ثبت برسد.ورزی در سه سال گذشته با سریال‌های تاریخی‌اش به یک کارگردان شناخته شده در ژانر تاریخی بدل شده است.
کد خبر: ۳۷۹۹۰۲

او پس از آن که در سه‌گانه پدر خوانده، عمارت فرنگی و سال‌های مشروطه موفق شد بخشی از تاریخ معاصر ایران را به تصویر بکشد تصمیم گرفت به سراغ زندگی عباس‌میرزا ولیعهد، فتحعلی شاه قاجار برود و روایتگر سال‌های بحرانی و پرفراز و نشیب حکومت قاجار باشد.

بررسی تاریخ معاصر در یک روایت قصه‌گو

یکی از دغدغه‌های ورزی این است که بتواند رویدادهای تاریخی را به شکل داستانی و نمایشی عرضه کند تا مخاطبان بتوانند ارتباط صمیمانه‌تری با اثر برقرار کنند. او همواره تاکید کرده که روایتگری صرف تاریخ، اثرگذاری زیادی ندارد و لازم است برای جذاب‌تر ساختن سریال‌های تاریخی، به جنبه داستانی فیلمنامه بیشتر توجه شود.

او اخیرا به خبرگزاری برنا گفت: هدف من تنها ساخت یک فیلم نیست، بلکه این هدف را دارم که تعدادی از جوانان را به دنبال کردن تاریخ ترغیب کنم یا این انگیزه را در آنها به وجود آورم که به شکلی جزئی‌تر این بخش از تاریخ را بررسی و مطالعه کنند.ورزی نمایش وحدت را مهم‌ترین دغدغه خود برای ساخت این اثر تاریخی عنوان کرد و افزود: اصل مهمی که در امروز و دیروز و فردای ‌مان مشترک است و افق آینده‌مان را می‌توان با آن دید، همان وحدت کلمه است. در این سریال اتحاد و وحدت کلمه میان اقشار جامعه و دولتمردان مورد توجه قرار گرفته است.

ورزی با اشاره به علت انتخاب برهه زمانی زندگی عباس میرزا تصریح کرد: ما دویست سال پیش در تبریز به دلیل نبود اتحاد و انسجام دچار مشکلی شدیم که نتیجه آن را نیز دیدیم. تبریز مه‌آلود کمک می‌کند امروز چشم‌هایمان را بیشتر باز‌کنیم تا به اتفاقات ناگواری که در دویست سال پیش‌روی‌داد، دچار نشویم.

آغاز پخش سریال از دهم بهمن ماه

علی لدنی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی دهم بهمن ماه را زمان آغاز پخش سریال اعلام کرده است. تبریز مه‌آلود قرار است از دهم بهمن ماه در 26 قسمت روانه آنتن شبکه یک سیما شود.

آنهایی که علاقه‌مندند ببینند شهر تبریز در 150 سال پیش چه حال و هوایی داشته است می‌توانند از دهم بهمن ماه نظاره گر این سریال باشند.

تصویربرداری این سریال تاریخی در لوکیشن‌های شهرک سینمایی غزالی، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، کاخ‌مشیرالدوله، شمال و شهرک دفاع مقدس انجام شده است.جمشید مشایخی، محمد مطیع، محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب‌صفوی، الهام حمیدی، داریوش کاردان، رزیتا غفاری، سعید امیرسلیمانی، ارژنگ امیرفضلی، سیدجواد هاشمی، ژیلا سهرابی، زهیر یاری، حسین محب‌اهری، شهرام عبدلی، امیر دژاکام، چنگیز وثوقی، ولی‌الله مومنی، امیر یل ارجمند، رامین راستاد، کمند امیرسلیمانی، کامران تفتی، عنایت بخشی، رضا فیاضی، علیرضا علیا، لیلا زارع‌زاده، امیر مهدی‌کیا، علی کریمی‌پور و فقیهه سلطانی در این سریال بازی دارند. این مجموعه به تهیه‌کنندگی علی لدنی تولید می‌شود و روایتگر جنگ‌های ایران و روسیه از آغاز تا مرگ عباس میرزاست.

سایر عوامل این سریال تلویزیونی عبارتند از: شهرام خلج (طراح گریم)،‌ فرشاد خالقی (مدیرتصویربرداری)، مهران ملکوتی (صدابردار)، تینا پاکروان (مدیرتولید)، مسعود عجمی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)،‌ وحید مشاری (جانشین تولید)، حمید رسولیان (جلوه‌های ویژه میدانی) و حسین باقریان (مشاور رسانه‌ای).

احسان رحیم‌زاده 
گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها