رئیس انجمن علمی حرارتی و برودتی ایران مطرح کرد:

اشتباه در محاسبه انرژی ساختمان

معاون وزیر نیرو از تخفیف بیش از 60 درصدی برای مصارف برق اشتراکی مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی نسبت به تعرفه برق عمومی خبر داد. محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، اظهار کرد: نرخ مصارف برق اشتراکی واحدهای مسکونی و مصارف اشتراکی شهرک‌های مسکونی که در واقع دارای تعرفه‌های عمومی هستند، یک‌سوم نرخ مصرف برق عمومی محاسبه خواهد شد. وی در توضیح این موضوع عنوان کرد: این به معنی آن است که قیمت برق اشتراکی مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی به جای 1200 ریال به ازای هرکیلووات ساعت، تنها 400 ریال برای هرکیلووات ساعت محاسبه خواهد شد که این کار از زمان هدفمندی یارانه‌ها و در تعرفه‌های جدید لحاظ شده است.
کد خبر: ۳۷۶۶۲۹

بهزاد گفت: این تصمیم به معنی آن است که برای مصارف برق اشتراکی واحدهای مسکونی و مصارف اشتراکی شهرک‌های مسکونی دوسوم نسبت به تعرفه‌های برق عمومی تخفیف درنظر گرفته می‌شود. معاون وزیر نیرو همچنین درباره اشتراک‌های مسکونی که دارای تعرفه عمومی هستند، گفت: قرار شده است برای این مجتمع‌ها تا30 کیلووات هزینه دیماند (بهای قدرت) که پیشتر در قبوض برق لحاظ می‌شد، حذف شده و از این به بعد برای این واحدها هزینه دیماند در تعرفه‌های جدید دریافت نمی‌شود. /ایسنا

رشد 500 واحدی شاخص بورس با هدفمندی یارانه‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد 500 واحدی شاخص بورس از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته است. علی صالح‌آبادی با بیان این‌که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته است، گفت: شاخص بورس اوراق بهادار تهران از زمان اجرای این قانون، بیش از 500 واحد رشد داشته است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: شاخص بورس تهران از 18 هزار و 300 واحد در اوایل هفته گذشته به بیش از 18 هزار و 840 واحد رسیده که این امر نشان از استقبال فعالان بازار سرمایه از قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست. سخنگوی سازمان بورس اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت اکثر شرکت‌های بورسی مطلوب است، طوری که همچنان تقاضا برای خرید سهام آنها در بازار وجود دارد. /سنا

کاهش 30 درصدی نرخ خدمات متفرقه به مشترکین

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نرخ خدمات متفرقه به مشترکین 30 درصد کاهش می‌یابد.

سیدمهدی ثمره‌هاشمی اظهار کرد: در جهت سیاست‌های دولت و با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از تاریخ 28‌‌/‌‌9‌‌/‌‌89 نرخ جدید خدمات متفرقه (موضوع مفاد بند 64-4 آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب) که شامل تغییر مکان وسایل اندازه‌گیری، آزمایش وسایل اندازه‌گیری، خدمات قطع و وصل، صدور قبض المثنی، تغییر نام پروژه، جریمه تخلفات و استعلام به میزان 30 درصد کاهش می‌یابد. وی افزود: این خدمت به مشترکین، حرکتی برای هماهنگی و همراهی با دولت و اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها و حمایت از مشترکین است. /جام‌جم

قیمت نان صنعتی کاهش یافت

دبیرانجمن نان‌های صنعتی استان تهران از توافق این انجمن با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کاهش 12 تا 18 درصدی قیمت نان صنعتی در آستانه هفته کیفیت نان (11 دی‌ماه)‌ ‌خبرداد.

محسن لزومیان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به استناد تصمیمات اجرایی رئیس‌جمهور و قیمت برابری گندم و ‌آرد همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها امضا شده است. وی که به نمایندگانی از فعالان حوزه نان صنعتی سراسر کشور نیز در مورد کاهش قیمت‌ها به وزارت بازرگانی متعهد شده است، اظهار کرد: انواع نان سفید شامل باگت فرانسوی ساده، ساندویچ فرانسوی کوچک و بزرگ و باگت معمولی بجز نان‌های خاص مشمول کاهش قیمت می‌شوند.

لزومیان سپس گفت: تفاهم‌نامه امضا شده به تمام واحدهای تولید نان صنعتی در سراسر کشور ابلاغ شده است و باید براساس توافق جدید عمل شود.

وی درباره نرخ انواع نان صنعتی نیز گفت: هفته آینده فهرست قیمت‌ها اعلام می‌شود. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها