احمدی نژاد درجمع مردم استان مرکزی:

ایثارگری مایه عزت یک ملت است

رییس جمهور با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: ملت ایران همواره مدافع قانون ، منطق، عدالت و گفتگو بوده است و این بار نیز این ادعا را ثابت کرد اما باید مستکبران بدانند که اگر بخواهند مثل گذشته بداخلاقی کنند و حقوق قطعی ملت ایران را نپذیرند پاسخ ملت ایران به آنها به شدت پشیمان کننده خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۱۴۲۸

به گزارش جام جم آنلاین به از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم استان مرکزی تصریح کرد: ملت ایران از ائمه اطهار (ع) بویژه امام حسین (ع) آموخته است که حتی برای دشمنان خود نیز پیام عدالت صادر کند و امروز اگر طرف های مذاکره این پیام را دریافت کرده اند باید نشانه های آن در مذاکرات جاری مشاهده شود و به صراحت اعلام کنند که بدنبال اصلاح مسیر غلط گذشته هستند در غیر این صورت سرنوشت آنان از فرعون، نمرود و همه طاغوتهای تاریخ بدتر خواهد بود.

رییس جمهور با اشاره به شکست دشمنان در مقابل ملت ایران اظهار داشت : دشمنان در برابر اراده ملت ایران و رهبری ایران ذلیل و عاجز شده اند و هر موقع دچار شکست های متوالی می شوند مانند خفاش از کمینگاه خود خارج شده و با ترور دانشمندان کشورمان درصدد انتقام از ملت ایران بر می آیند.

دکتر احمدی نژاد خطاب به صادر کنندگان قطعنامه علیه ملت ایران گفت: شما به چه حقی نام دانشمندان ایران را علنی می کنید تا صهیونیست های وحشی آنها را ترور کنند . اگر بخواهید این روش ناجوانمردانه را ادامه بدهید بدانید که در مقابله اراده ملت ایران متضرر خواهید شد .

ساختن ایران برافراشتن پرچم حسینی در همه عالم

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ساختن ایران اسلامی را وظیفه همه آحاد مردم برشمرد و اظهار داشت: امروز ساختن ایران ساختن یک جغرافیای محدود و پیگیری منافع یک ملت نیست بلکه برافراشتن پرچم حسینی در همه عالم است چرا که امروز ملت ایران نماد و پیام آور ارزش های الهی و مکتب حسینی است.

وی با اشاره به ویژگی های مکتب امام حسین (ع) و لزوم درس آموزی از این مکتب گفت : مکتب حسینی همان مکتب پیامبر اسلام (ص) است، امام حسین (ع) حقیقت انسانیت را به صورت کامل معنا کردند و ‌عزت و کمالجویی انسان را به نمایش گذاشتند به طوری که پیامبر عزیز فرمودند: حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات همه بشریت است .

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه چرا امام حسین (ع) تنها کسی است که میتواند با مکتب خود راه درست و راه نجات را در برابر بشریت قرار دهد، چرا اباعبدالله شکست ناپذیر و جاوید است و چرا مکتب حسینی مکتب نجات بشریت است ؟ زیرا راه زندگی ، سعادت و رسیدن به قله های سعادت و کمال انسانی را در برابر بشریت و ملت ایران خواهد گشود .
 
رییس جمهور با بیان اینکه شور حسینی و نهضت حسینی به وضوح در انقلاب اسلامی نمایان شد،‌اظهار داشت : ملت ایران به تبعیت از امام حسین (ع) طاغوتیان را به زانو درآورد و پس از هزار و چهارصد سال، کارآمدی ، عزت آفرینی و اثر بخشی فرهنگ و مکتب حسینی را در عمل اثبات کرد .

در هر مقطع و دوره ای خون بر شمشیر پیروز است

دکتر احمدی نژاد افزود: ملت ایران ثابت کرد که در هر مقطع و دوره ای خون بر شمشیر پیروز است و امام حسین (ع) اسم اعظم خدا و تجلی تمام خدای متعال است و او در بالاترین مرتبه وجود در کنار پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است و در عالم هستی مرتبه ای بالاتر از او و نزدیکتر به وجود حق مطلق یعنی خدای متعال وجود ندارد .

رییس جمهور امام حسین (ع) را هدیه بزرگ خداوند به بشریت دانست و اظهار داشت : راه و مشی امام حسین (ع) برای همه ملت ها و بر همه عصرها و برای همه نسل ها پایه و اساس نجات است . همه زیبایی و کمال انسانی در وجود امام حسین (ع) متجلی است به طوری که او در شجاعت، مروت و آزادگی و محبت و رحمت در اوج قله قرار دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در روز عاشورا بوقوع پیوست تجلی همه اسماء و صفات الهی بود تصریح کرد: ایثار درسی است که مکتب حسینی به بشریت ارایه کرده است ،‌ایثار رمز حیات جاوید ،‌عزت و زندگی سعادتمند است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده که هر ارزش ، کمال و سعادتی در این عالم در سایه ایثار و فداکاری به دست می آید اگر ایثار مجاهدان نباشد محال است اثری از عزت و ‌کرامت در جامعه باقی بماند .

رییس جمهور ‌ایثارگری را مایه عزت یک ملت دانست و خاطر نشان کرد : اگر ایثارگری ملت ایران نبود امروز اثری از عزت ، استقلال و موجودیت انسان در دنیا نبود هر چه میزان ایثارگری بیشتر باشد انسان متکامل تر و به خدا نزدیک تر است و می توان درجه کمال انسان را از روحیه ایثارگری و فداکاری آنها ارزیابی کرد .

خدایی ترین ایثارگری در کربلا اتفاق افتاد

وی افزود: در تاریخ ایثارگری های فراوانی اتفاق افتاده همه زندگی پیامبران و اولیاء سرشار از ایثار بوده اما ایثاری که در کربلا و عاشورا اتفاق افتاد بالاترین و گسترده ترین ایثار همه تاریخ است خدایی ترین ایثارگری در کربلا اتفاق افتاده و امام حسین (ع) از موجودیت بهترین یاران ، بزرگان و جوانان برومند خود برای خدا عبور کرد . امام برای نجات بشریت و هدایت آنها، جدا کردن راه پاک از راه ناپاک ، نشان دادن صراط مستقیم و قله کمال انسانی در برابر بشریت از همه چیز خود گذشت و حتی حاضر نشد قاتلان خود را به بلا گرفتار کند .

دکتر احمدی نژاد عاشورا را صحنه تجلی همه زیبایی ها دانست و گفت : بالا ترین همبستگی و همدلی یک خانواده ، بالاترین مرتبه جوانمردی ، بزرگمردی ، گذشت ، فداکاری و همچنین بالاترین صحنه عطوفت ، عبودیت ، اوج عدالت و نبوت در عاشورا به نمایش گذاشته می شود و عاشورا دوره کامل خداپرستی ،‌یگانه پرستی و مکتب توحید است .

راه و مکتب حسینی نجات بخش است

رییس جمهور افزود: امام حسین (ع) اوج ایثار و در بالاترین مرتبه کمال انسانی قرار دارد و راه و مکتب حسینی نجات بخش است .

دکتر احمدی نژاد روحیه ایثارگری ملت ایران را دلیل ناکامی دشمنان در توطئه علیه ایران اسلامی دانست و اظهار داشت : برخورداری ملت ایران از فرهنگ متعالی ایثار ، شناخت و اعتقاد به یگانه پرچمدار فرهنگ ایثارگری و امام عصر (عج) تمام توطئه های دشمنان را به خودشان بازگردانده است.

رییس جمهور افزود: ملت ایران به خوبی دریافته اند که عاشورا موتور محرک انقلاب بزرگی بود که پیامبر اسلام (ص) پایه گذاری کرد و عاشورا و کربلا تضمین استمرار آن تا روزی است که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند .

وی گفت : کربلا صحنه هنرنمایی خدای متعال است که به واسطه آن انقلاب محمدی را به انقلاب مهدوی متصل نماید .

رییس جمهور با بیان اینکه امروز بزرگترین طاغوت های تاریخ در برابر ملت ایران در حال اضمحلال و عقب نشینی هستند اظهار داشت: ساده انگاری است اگر علت دشمنی مستکبران با ملت ایران را به ادعای آنان در احتمال ساخت یک بمب اتم دانست در حالی که آمریکا به اعتراف خودش بیش از 5 هزار بمب اتم در اختیار دارد و فقط امسال بیش از 80 میلیارد دلار برای نگهداری و بهسازی این بمب ها هزینه کرده است و بیش از هزار میلیارد دلار بودجه نظامی در اختیار دارد ، ترس آنها از احتمال ساخت یک بمب اتم در ایران دروغ و فریبی بیش نیست .

ترس دشمنان از فرهنگ علوی ، حسینی و مهدوی است

رییس جمهور ادامه داد : ترس مستکبران از جمهوری اسلامی از فرهنگی است که ملت ایران منادی ، پیرو و عامل به آن است و آن فرهنگ علوی ، حسینی و مهدوی است که آرزوی تاریخی همه بشریت بوده است.

دکتر احمدی نژاد با قدردانی از همه آحاد ملت برای همبستگی و همراهی آنها در اجرای طرح  بزرگ ایجاد تحول اقتصادی در کشور اظهار داشت: طرح هدفمندی یارانه ها طرحی است که به سود همه مردم است و دولت مصمم است با حوصله و البته با همراهی و همکاری مردم این طرح را طوری آغاز و اجرا کند که هیچ فردی از اجرای آن کوچکترین آسیبی نبیند.

رییس جمهور ادامه داد: پس از آنکه گام اول در اجرای طرح هدفمند سازی برداشته شد متناسب با همراهی مردم و میزان صرفه جویی آنها در مصرف انرژی گام دوم ر قاطع تر برداشته خواهد شد و در نهایت آنچه به حساب مردم واریز می‌شود قطعا بیش از دو برابر رقم فعلی است. اگر در مصرف انرژی هم فقط یک چهارم  صرفه جویی شود بودجه عمرانی کشور به 2 برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت که با هزینه کرد این رقم دیگر حتی یک جوان بیکار در کشور وجود نخواهد داشت.

دکتر احمدی نژاد برنامه بعدی دولت را ریشه کنی بیکاری در سراسر کشور دانست و اظهار داشت: لایحه ای در این زمینه به مجلس ارایه شده است که در صورت تصویب آن 20 درصد از پول نفت در صندوقی به نام صندوق توسعه ملی ذخیره خواهد شد که فقط به امر ایجاد اشتغال برای جوانان اختصاص خواهد یافت.

رییس جمهور اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 9 میلیارد دلار در این صندوق ذخیره شد که این رقم تا پایان سال به 14 میلیارد دلار می رسد و با قانونی که مجلس در نحوه هزینه کرد آن به دولت ارائه می‌دهد سالیانه می توان حداقل یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه از ابتدای سال آینده ، دولت همه توان خود را با کمک بانکها و استفاده از ذخایر صندوق توسعه ملی برای ریشه کنی بیکاری بکار خواهد گرفت، اظهار داشت: به فضل الهی تا قبل از پایان دولت دهم مشکل مسکن و اشتغال به صورت کامل رفع خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه مردم استان مرکزی را مومن ، انقلابی و تاریخ ساز خواند و اظهار داشت : این سرزمین دیار علم ، سیاست ، عرفان و فقاهت است . مردم این دیار ایمان و عشق را با مجاهدت و تلاش بی امان همراه کردند . تاریخ و فرهنگ این خطه نشان از نجابت ، رشد ، اصالت و صمیمیت مردم این استان دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه اراک در بالندگی پیشرفت و عزت ایران زمین نقش کم نظیری داشته است ، خاطر نشان کرد: مردم این استان خلاق و سخت کوش هستند و همواره در خدمت آرمانهای الهی ایران بوده اند ، تاریخ نشان می دهد که مردم این دیار در طول تاریخ به پاکی ها ، عدالت ، حقیقت ، خدا و انسانیت عشق ورزیده اند و عشق به پیامبر و اهل بیت بویژه حضرت امام حسین (ع) در خون و رگ این مردم و در تار و پود زندگی اجتماعی و فردی مردم این دیار عجین شده است .

رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در استان مرکزی اظهار داشت: دردولت نهم و دهم در بخش صنعت استان بیش از 5 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که این رقم 9 برابر دوره مشابه در دولتهای قبل است ولی با این همه دولت رضایت کامل ندارد و تا زمانیکه که حتی یک مشکل در استان و یک بیکار  باقی نماند به پشتیبانی و خدمات خود ادامه خواهد داد.

دکتر احمدی نژاد همچنین  به تصمیم دولت برای ایجاد 50 مجموعه بزرگ صنعتی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت : همه این 50 مجموعه بزرگ صنعتی تا پایان سال 90 به بهره برداری خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها