جام جم آنلاین : تاکنون میلیاردها دلار برای یافتن راه های سریع لاغر شدن ، سالم بودن و داشتن عمر طولانی خرج شده اما به نظر می رسد راز همه این کارها در 14 کلمه نهفته که از آغاز خلقت در اختیار انسان بوده است : لوبیا ، کلم ، جو دو سر ، مرکبات ، کدو ، ماهی آزاد ، سویا ، اسفناج ، چای ، گوجه فرنگی ، بوقلمون ، گردو ، زغال اخته و ماست.
کد خبر: ۳۷۰۱۰
یک پزشک امریکایی با اعلام این 14 ماده گفت : اینها زیبایی ، سلامتی و طول عمر شما را تضمین می کنند البته احتمالا ایشان فراموش کرده ورزش کردن ، نکشیدن سیگار ، پرخوری نکردن و نخوردن حرص و جوش را هم اضافه کند.
امریکایی ها به عنوان ملتی که بیش از همه به فکر سلامت شان هستند و همچنین به عنوان چاق ترین ملت جهان خسته از راه های پیچیده فراوانی که تاکنون برای رسیدن به این مقصود پیموده اند حالا متوجه ساده ترین راه ممکن شده اند و پس از گشتن دور جهان آب را در خانه یافته اند.
دکتر استیون پرات متخصص تغذیه و سالخوردگی و از نویسندگان کتاب «موادغذایی فوق العاده : 14 ماده غذایی که زندگی شما را تغییر خواهد داد» ، می گوید غذا ، غذای درست و مناسب می تواند مسیر زندگی و شیمی زیستی شما را تغییر دهد.
او می گوید: این مواد می توانند جلوی آسیب دیدگی سلولی را که باعث بیماری می شود بگیرند باعث شوند ، احساس بهتری داشته باشید ظاهر سالمتر و بهتری پیدا کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.
پرات ادعا می کند این مواد که از لحاظ ویتامین و موادمعدنی غنی و نسبتا کم کالری هستند می توانند مانع از بیماری های قلبی ، دیابت ، بعضی از سرطان ها و زوال عقل شوند و در مواردی حتی این بیماری ها را درمان کنند.
کتاب پرات یک شبه به پرفروش ترین کتاب روز امریکا تبدیل شده و توجه مردم را به شدت جلب کرده است.
دکتر پرات می گوید دو راه آسان برای اجتناب از بیماری قند ، خوردن چهار وعده حبوبات و لوبیا در هفته و سه تا پنج وعده غلات سبوس دار در روز است.
اسفناج بهترین غذا برای جلوگیری از بیماری های قلبی ، سرطان ، آب مروارید و کم شدن قدرت بینایی در اثر بالا رفتن سن و سال است.
یا انبوه ویتامین های ای و سی در زغال اخته (بلوبری) می تواند تاثیری فوق العاده در جلوگیری از زوال عقل در سالمندان داشته باشد یخ زده یا تازه این میوه در این زمینه اعجاز می کند.
پرات در دهه 1980 شروع به تحقیق درباره پیوند بین غذاها و بیماری های کرد و آن زمانی بود که متوجه شد روی سلینوم و سایر آنتی اکسیدان ها می توانند جلوی زوال عضلانی و سایر بیماری ها را که بیماران مسن او را از کار انداخته بودند ، بگیرد.
او با افزودن بعضی مواد به غذاهای آنان و حذف غذاهای دیگر مانند آردهای بی سبوس و غذاهای تصفیه شده به قند و شکر و نمک متوجه بهبود شگفت آور حال آنان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها