زیبا

پایان کابوس 4 ساله

بازگشت به زندگی پس از 4 سال؛ این عبارت بهترین توصیف از مردی 38 ساله به نام علی‌اصغر است که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود.
کد خبر: ۳۶۹۳۲۷

او زمانی با مقتول که داریوش نام داشت دوست صمیمی بود و رفاقت نزدیک‌شان آنها را به شراکت کاری هم ترغیب کرد، اما بعد از گذشت مدتی در حالی که قاتل و مقتول رفت و آمد خانوادگی داشتند همسر علی‌اصغر ادامه زندگی با شوهرش را غیرممکن دانست و پس از مدتی کشمکش و اختلاف از او جدا شد. علی اصغر که از نظر روانی بشدت آشفته شده بود وقتی بیش از پیش در بحران فرو رفت که فهمید همسرش با داریوش ازدواج کرده است.

او این کار دوست قدیمی‌اش را نوعی خیانت تلقی کرد و تصمیم به انتقام گرفت به همین سبب سلاحی تهیه کرد و ساعت 19 روز 15 مرداد 85 در کرج در مسیر همیشگی داریوش به کمین نشست و وقتی خودروی آردی سبز‌رنگ وی را دید شروع به تیراندازی کرد و سپس از صحنه جرم گریخت. علی‌اصغر چند روز بعد بازداشت شد و به کشتن دوستش اقرار کرد. او در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران نیز این اتهام را پذیرفت و هیات 5 نفری قضات به قصاص وی رای دادند. پس از آن‌که دیوانعالی کشور نیز این حکم را تایید کرد همه چیز برای قصاص علی‌اصغر فراهم شد و او پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات توانست از اولیای دم مقتول مهلت بگیرد و به سلولش بازگردد اما با پایان یافتن مهلت بار دیگر نام علی‌اصغر در فهرست اعدامیان قرار گرفت و او برای دومین مرتبه تا یک قدمی مرگ پیش رفت ولی این بار هم پای چوبه دار خانواده قربانی را قانع کرد به او فرصتی دوباره بدهند.

از آن پس متهم تمام تلاشش را برای جلب رضایت اولیای دم به کار گرفت تا این که خانواده داریوش هفته پیش با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام کردند از خونخواهی می‌گذرند. به این ترتیب کابوس 4 ساله مرد 38 ساله خاتمه یافت. او بزودی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود تا قضات تعیین کنند چند سال دیگر باید در زندان بماند و چه زمانی می‌تواند آزاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها