حل مشکل مسکن با ازدواج

این طور نیست که برای حل و فصل تمامی مشکلات عالم فقط یک فرمول خاص وجود داشته باشد، ولاغیر. خیر. بستگی به زاویه دید و پسند شما هم دارد.
کد خبر: ۳۶۸۴۶۲

بگذارید به طور مصداقی و با شرح یک مثال، تکلیف ذهن شما را روشن کنم. در همین قضیه معروف ازدواج که به قول معروف «بر هر که بنگری، به همین درد مبتلاست»؛ همچین خیال می‌کردیم که خیلی سخت است و مثلا برای رفتن به خواستگاری از یک دختر مورد نظر(با توجه به این که یک نظر هم حلال است!) ، حتما باید که مسکن و ماشین و شغل درست و حسابی داشته باشیم؛ در حالی که خیلی هم این طوری نیست و می‌تواند یک طوری‌های دیگری هم باشد.

سند معتبر:

گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع

سخت می‌گیرد جهان بر مردمان سخت گیر

عرض می‌کردیم که مهم نحوه نگرش و بینش آدم است که باعث تفسیر و تعبیرهای متفاوت و مختلف به مسائل می‌شود. و قضیه جهانشمول ازدواج مبارک را مثال آوردیم که اخیرا رئیس جمهوری در جمع خیرین امر ازدواج به چند نکته کلیدی مهم و استراتژیک اشاره کردند که بیان آنها خالی از لطف نیست:

1ـ باید سن ازدواج را پایین کشید. برای پسران سن 20 و برای دختران سن 16 یا فوقش 17 خوب است.(باید بانک مرکزی در کنار کاهش نرخ تورم و تک رقمی کردن آن، کم کم نرخ سن ازدواج را هم دو رقمی کند.)

2ـ ازدواج کردن نیاز به داشتن خانه و خودرو و شغل و... امثال این چیزها ندارد و بدون اینها هم می‌شود ازدواج کرد. (بنده نیزخودم یکی را می‌شناسم که این جوری ازدواج کرد، شد. الان هم به خیر و خوشی از هم جدا شده‌اند؛ بدون هیچگونه دعوایی!)

3ـ ازدواج خودش مشکل مسکن را حل می‌کند. (به این ترتیب لابد که شما اگر یک زن خانه‌دار بگیرید، خب اسمش رویش هست:خانه‌دار!... و به همین راحتی مشکل مسکن آقا داماد خانه بدوش حل و منحل می‌شود.) شایان ذکر است که رئیس‌جمهوری در پایان عرایض خود در جمع خیرین امر ازدواج و حل مشکل مسکن، از «فعالان حوزه ازدواج» تقدیر و تشکر کرد. راستش ما که منظور ایشان را متوجه شدیم که اشاره به همان افراد خیر در تسهیل و انجام ازدواج دارد؛ اما این عمه از چشم و گوش افتاده ما متوجه نمی‌شود. در یک برداشت غلط به ما می‌گوید که می‌بینی چطور از کسانی که زیاد هی ازدواج می‌کنند، تقدیر می‌شود؟!... حالا هفشده نفر باید بیایند فقط به عمه کج‌اندیش (و نه خدای نکرده دگراندیش) حالی کنند که چی به چی هست!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها