سیلدنافیل یا همان ویاگرا دارویی است که اگرچه اولین بار برای درمان بیماران قلبی مبتلا به آنژین صدری ساخته شده بود، اما این روزها در جیب خیلی‌ها پیدا می‌شود و متاسفانه بسیاری از روی ناآگاهی خودسرانه اقدام به مصرف این دارو می‌کنند بی‌آن که از عوارض خطرناک آن مطلع باشند. از 27مارس 1998 به دنبال تحقیقاتی که در آمریکا انجام شد، این دارو را با هزار اما و اگر به عنوان درمان ناتوانی‌های جنسی در سالمندان معرفی کردند.
کد خبر: ۳۶۸۱۴۵

 کپسول‌های ویاگرا برای کسانی کاربرد دارد که اولا به دلیل کهولت سن نمی‌توانند عمل جنسی داشته باشند ثانیا از سلامت کامل قلبی ـ عروقی برخوردار باشند. در هر صورت کپسول‌های ویاگرا پس از بلع براحتی و بسرعت از مخاط دستگاه گوارش جذب می‌شوند و توسط آنزیم‌های کبدی متابولیزه و سرانجام دفع می‌شوند. انتظار داریم که اثرات نسل‌های قدیم این دارو که با همان نام ویاگرا در بازار عرضه می‌شوند پس از مدت 3 تا 4 ساعت به مرور از بین بروند و عوارض ناخوشایند این دارو بسرعت مرتفع شود اما باز هم همچون بسیاری از داروهای دیگر، ویاگرا از جمله داروهایی محسوب می‌شود که در افراد مختلف واکنش‌ها و رفتارهای بسیار متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، از این رو خود این موضوع از چالش‌های بزرگی است که متخصصان و داروسازان با آن دست به گریبانند.

سیلدنافیل تنها زیر نظر پزشک

1 ـ توصیه می‌شود که این دارو را همراه غذای چرب مصرف نکنید چرا که چربی موجود در غذا در سیستم گوارش باعث کاهش جذب و سرعت اثر و غلظت آن در خون می‌شود و طبیعتا نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود.

2 ـ تاکید می‌شود کسانی که از ویاگرا استفاده می‌کنند، ‌باید سلامت قلب و عروقشان کاملا تایید شود از این رو بویژه در سالمندان دیده شده که بکرات سکته‌های حاد قلبی هنگام انجام رابطه جنسی رخ داده که به دلیل تا آگاهی او از بیماری قلبی پنهان خود بوده است که ویاگرا سبب بروز آن شده است.

3 ـ پریاپیسم یکی از عوارض فوق‌العاده خطرناک این داروست که در هر بار مصرف می‌تواند رخ دهد. به این ترتیب که چند ساعت پس از مصرف این دارو طبیعتا باید عضو جنسی از حالت انقباض خارج شود و اگر ظرف مدت یک تا 2 ساعت با اقدام جراحی این عارضه درمان نشود، فرد قسمت اعظم توانایی جنسی خود را از دست خواهد داد و یا حتی ممکن است به عوارض شدیدتری مبتلا شود.

4 ـ مبتلایان به زخم معده و روده با احتیاط این دارو را مصرف کنند چرا که خطر خونریزی در آنها بالا می‌رود.

5 ـ مصرف این دارو تنها برای کسانی توصیه می‌شود که بنا به تشخیص متخصص ارولوژیست از اختلال عروقی در ناحیه جنسی رنج می‌برند که تشخیص این مشکل تنها با پزشک متخصص است از این رو برای درمان هر نوع اختلال جنسی هرگز توصیه نمی‌شود.

دکتر شاهد فدایی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها