مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال ???? توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. پس از آن بود که دیگر این مکعب از حالت یک سرگرمی به یک مسابقه تبدیل شد. مسابقه‌ای که بالاخره باید یک برنده می‌داشت. برنده آن هم کسی نبود که بتواند آن را حل کند، بلکه کسی عنوان برنده را داشت که در کمترین زمان ممکن بتواند این مهم را انجام دهد. تا دیروز یک مرد ژاپنی با 22 ثانیه رکورددار ساخت این مکعب بود؛ چرا که یک نوجوان 15ساله استرالیایی رکورد ساخت مکعب روبیک را در رقابت‌های جهانی این رشته شکست.به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، این نوجوان موفق شد همه رنگ‌های مکعب روبیک را در مدت زمان 6 ثانیه و 75 صدم ثانیه با هم جور کند و رکورد جهانی جدیدی از خود بر جا بگذارد تا علاوه بر قهرمانی در این رشته در این مسابقات بتواند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت برساند.‌/‌ واحد مرکزی خبر
کد خبر: ۳۶۸۰۰۹

پزشک هندی رکورد زد

یک پزشک هندی به دلیل خارج کردن 172هزار و 155سنگ کلیه از کلیه‌های بیماران خود، رکورد جدیدی را به نام خود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد.

این پزشک هندی به نام آشیش راواندال پاتیل تمام این سنگ‌ها را فقط از یکی از کلیه‌های بیمار خود خارج کرده است.

بیمار 45 ساله که در یک عطاری کار می‌کند، 6 ماه پیش از مراجعه به دکتر راواندال از درد شدید رنج می‌برد. او که با درد شدید در قسمت تحتانی شکم خود مواجه بود با متخصصان زیادی مشورت کرد و مدت‌ها دارو مصرف می‌کرد، اما هیچ یک از پزشکان قبلی نتوانستند علت درد را تشخیص دهند.

پس از مراجعه به انستیتو اورولوژی دکتر راواندال، او متوجه وجود سنگ‌ها در کلیه بیمار گردید و برای جراحی آماده شد. تیم پزشکی همراه دکتر راواندال هنگام جراحی از مشاهده این همه سنگ در داخل بدن بیمار شگفت‌زده و متحیر شده بودند.

دکتر راواندال می‌گوید: کار اصلی بعدی شمردن تمام این سنگ‌ها بود! پس از آن یک تیم متخصص برای شمارش سنگ‌ها به کار گرفته شد که آنها 3 ساعت در روز به مدت یک ماه سنگ‌ها را شمارش کرده و بالاخره تعداد دقیق سنگ‌ها را مشخص کردند.‌/‌ ایسنا

خشم مردم مصراز تبلیغ تمسخرآمیز

تیزر تبلیغاتی اینترنتی یک اپراتور خارجی خدمات اینترنت و تلفن همراه در مصر بشدت به زیان این شرکت شده است، چرا که این تبلیغ احساسات فرهنگی مصری‌ها را جریحه‌دار می‌کند.

در تبلیغ اینترنتی اپراتور اینترنت در مصر، عباس ابن فرناس از دانشمندان قرن 9 اندلوس و اولین انسانی که موفق به پرواز شد، به باد تمسخر گرفته می‌شود.در این تیزر ابن فرناس دیوانه‌ای جلوه داده می‌شود که تنها آرزویش پرواز است اما چون آن زمان اینترنت نداشته طرحش به شکست می‌انجامد.

این تیزر تبلیغاتی خشم کاربران اینترنت مصری را برانگیخته است. در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران عقیده دارند این تبلیغ اهانتی به تاریخ و فرهنگ کشورهای مسلمان است.بسیاری از کاربران اینترنت نیز پیام‌های تندی به این شرکت فرستاده‌ و خواسته‌اند به جایگاه ابن فرناس در تاریخ اهانت نکند.‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها