حساس‌ترین نبرد هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس علیه پرسپولیس

هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر شنبه با رقابت پرسپولیس و استیل آذین، دو تیم سرخپوش تهرانی به اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۳۶۳۰۷۹

به گزارش مهر، پرسپولیس 21 امتیازی که رتبه سوم جدول را در اختیار دارد، به خودی خود نمی تواند با استیل آذین، تیم شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر که تنها 13 امتیاز کسب کرده است، رقابتی داشته باشد. اما زمانی که به فهرست تیم استیل آذین نگاهی می اندازیم و یا اینکه ارتباطات نه چندان حسنه مدیران دو باشگاه را به یاد می آوریم، اهمیت و حساسیت این بازی را به خوبی درک می کنیم. این بازی همپای شهرآورد تهران نیست اما برای بازیکنان دو تیم به ویژه استیل آذینی‌ها کمتر از آن بازی اهمیت ندارد.

پرسپولیس علیه پرسپولیس!

در تیم استیل آذین تعداد پرسپولیسی‌ها کم نیست. از افشین پیروانی، احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی که روی نیمکت مربیگری این تیم می نشینند، تا مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حسین کعبی، محسن خلیلی و مهرزاد معدنچی همه سابقه بازی و حضور در تیم پرسپولیس را دارند و از قضا جز بهترین‌های این تیم بوده‌اند. آنها فردا بازهم رودرروی تیمی می ایستند که با حضور از در آن جایگاهی ویژه در فوتبال ایران برای خود دست و پا کردند و هدف‌‍شان جز برد نیست.

غایبان پرشمار در استیل آذین

در تیم استیل آذین بازیکن مصدوم و محروم کم نیست. علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، حسین کعبی، حسن اشجاری، علی عشوری زاد، مهرزاد معدنچی، سوشا مکانی و ماتیوس بازیکنان مصدوم و محروم تیم استیل آذین هستند که در بازی با پرسپولیس غایب خواهند بود و از این بابت دست افشین پیروانی تنگ است.

نحسی 13 دامن دایی را می گیرد یا پیروانی

روزگاری علی دایی و افشین پیروانی رفاقتی نزدیک باهم داشت، حضور آنها در تیمهای پرسپولیس، السد قطر و تیم ملی، رفاقت آنها را نزدیک و نزدیک تر کرد اما گذشت روزگار بین آنها فاصله انداخت و فردا باید رودرروی هم بایستند. سال گذشته که بازی آنها مساوی تمام شد و یک هر امتیاز سهم‌شان از بازی پرسروصدا شد باید دید این بار نحسی عدد 13 دامن دایی را می گیرد یا پیروانی.

برخوردهایی که جدال حساس را زیباتر می کرد

علی کریمی چهره جذاب بازی فرداست. او اگر باشد، حوادث مسابقه را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر هم نباشد، حضورش روی سکو به جذابیت پیرامون مسابقه می افزاید. هنوز اتفاقات دیدار رفت استیل آذین و پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ نهم از یاد علاقمندان به فوتبال پاک نشده، مسابقه‌ای که در آن کریمی از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد، پاس گل داد و با کارت قرمز مسعود مرادی و در حالی که پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت به رختکن رفت. شاید اگر او بازی کند به مسابقه فردا جذابیتی ویژه ببخشد.

خلیلی به پرسپولیس رسید

تا همین فصل گذشت محسن خلیلی محبوب پرسپولیسی‌‎ها بود اما اختلاف نظرش با دایی در نهایت او را هم به استیل آذین فرستاد. محسن این روزها در استیل آذین شرایط خوبی ندارد، نیمکت نشینی و ماندن در حسرت گلزنی آخرین ره‌آورد او از حضور در دومین تیم سرخپوش تهرانی است. او فردا مقابل پرسپولیس و دایی می ایستد، فردا محسن با انگیزه ترین بازی زمین است، البته اگر فرصت بازی پیدا کند.

شهرداری تبریز - ذوب آهن اصفهان

دو ساعت پیش از آغاز دیدار استیل آذین - پرسپولیس در تبریز ذوب آهن به مصاف شهرداری تبریز می رود. ذوب آهن که به گواه خیلی از علاقمندان به فوتبال امروز زیباتر از دیگر تیم‌های ایرانی بازی می کند و فینالیست آسیاست، کاری سخت در مصاف با شهرداری پیش رو دارد. شهرداری با اخراج اکبر میثاقیان، حالا حمید درخشان را بالای سر خود می بیند و هدفش ماندن در لیگ برتر است. شهرداری شوک زده، قطعا حریفی آسان برای تیم ابراهیم زاده نخواهد بود. ذوب آهن فردا در حالی به دیدار شهرداری می رود که تیمهای بالای جدولی شکست این تیم را آرزو دارند.

جدول رده بندی:
1- ذوب آهن 24 امتیاز
2- استقلال 21 امتیاز - تفاضل گل 6+
3- پرسپولیس 21 امتیاز - تفاضل گل 4+
4- سپاهان 20 امتیاز
------------------------------------------
16- استیل آذین 13 امتیاز
17- شهرداری تبریز 10 امتیاز
18- پیکان 7 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها