کد خبر: ۳۶۲۸۶۸

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس آن سرد و خشک و روغن و برگ درخت زیتون گرم و خشک است.

دم‌کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون است. طب ایرانی پیشنهاد می‌کند‌ به این منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس کمی قند به آن اضافه کرده و 2 فنجان در روز از آن بنوشید. بعد از 2 هفته باید به مدت 8 روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید.

روغن زیتون نرم‌کننده و صفرا‌ بر است و مصرف روزانه آن همراه با آبلیمو سنگ صفرا را دفع می‌کند.

این روغن جلوی سرفه‌های خشک را می‌گیرد و جوشانده برگ درخت زیتون برطرف‌کننده نقرس و روماتیسم است.

جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است و اگر از زخم‌های دندان مصنوعی رنج می‌برید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

مصرف روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا بر اثر گرما خراب نمی‌شود. پژوهشگران معتقدند مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می‌دهد.

اسید اولئیک روغن زیتون، اثر ژن سرطان‌‌زای این بیماری را کاهش می‌دهد. پژوهشگران به زنان توصیه می‌کنند در رژیم غذایی خود از زیتون و روغن آن استفاده کنند.

همچنین روغن زیتون عضلات را نرم می‌کند و آرامبخش درد استخوان است.

روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود. عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفید است و باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست صورت می‌شود. مواد مغذی در روغن زیتون می‌تواند دلیل تاثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت قلب باشد.

مصرف غذاهای غنی از ترکیبات موجود در روغن زیتون می‌تواند سلامت قلبی ـ عروقی را بهبود بخشد و ‌ تاثیر حفاظت‌بخش دارد.

به عمل آوردن زیتون

اگر در حیاط خانه خود درخت زیتون کاشته‌اید از اواسط فصل پاییز باید منتظر رسیدن میوه‌های آن باشید، اما میوه زیتون برخلاف اغلب میوه‌ها بدون عمل‌آوری قابل خوردن نیست.

برای این‌که میوه زیتون قابل خوردن شود، باید میوه‌ها را شستشو دهید و آن را داخل آب نمک بریزید و هر شب یک بار آب آن را عوض کنید. به این ترتیب مزه تلخ و گس آن کم‌کم گرفته می‌شود و پس از یک ماه زیتون شما آماده است.

وقتی زیتون آماده شد، می‌توانید آن را بدون هسته با گردو، انار ترش، ادویه، سرکه و رب‌انار ترش مالش دهید و بگذارید تا عمل آید.

زیتون پرورده خیلی زیاد نمی‌ماند و باید زود آن را مصرف کنید اما زیتون شور را می‌توانید مدت زیادی نگه
دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها