چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

اعتیادم را ترک کردم

زلاتکو کرانچار متولد 19 نوامبر 1956 در زاگرب است که در ایران با نام کرانیکار نیز شناخته می‌شود، بازیکن پیشین و مربی کنونی تیم‌ملی‌فوتبال مونته‌نگرو است. او در 30 تیر 1388 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد و حدود 6 ماه در این تیم مربیگری کرد. این مربی در دوران حضور در دینامو زاگرب، 11 بازی با پیراهن تیم ملی یوگسلاوی انجام داد و 3 گل هم به ثمر رساند.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۰

 او در آخرین سال دوران بازی‌اش‌ در تیم ملی کرواسی ـ که تازه استقلال یافته بود ـ 2بار بازی کرد و یک گل هم زد. اولین بازی ملی تاریخ فوتبال کرواسی در 17 اکتبر 1990 مقابل آمریکا انجام گرفت و کرانچار هم در آن مسابقه
با بستن بازوبند تبدیل به اولین کاپیتان تاریخ تیم‌ملی کرواسی شد. او در مورد مهمترین اتفاق زندگی‌اش می‌گوید: بعد از این‌که از فوتبال خداحافظی کردم به دلیل خلایی که در زندگی‌ام احساس کردم متاسفانه به استفاده از مشروبات الکلی روی آوردم و پس از یک سال به یک معتاد کامل تبدیل شدم؛ مشکلی که اغلب چهره‌های ورزشی و سینمایی بعد از ترک صحنه و نگرانی از فراموشی به آن روی می‌آورند. کرانچار ادامه می‌دهد بعد از یک سال دیدم در زندگی چیزی ندارم و همه از من دور شده‌اند و حتی خانواده و ورزشی که به آن علاقه داشتم را نیز از دست دادم برای همین سعی کردم آن را کنار بگذارم که به کمک خانواده موفق به این کار شدم و هیچ وقت سراغ آن نرفتم و خیلی خوشحالم که موفق به این کار شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها