اتفاق روز

ارکستر درجه یک نداریم

بحث و جنجال مانند دیگر نشست‌های مطبوعاتی ارکستر سمفونیک تهران، دیروز هم چاشنی جلسه‌ای بود که در آن رهبر جدید این ارکستر مقابل خبرنگاران قرار گرفت. بخش عمده‌ای از این نشست به صحبت‌های بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی در معرفی ماتیاس کروگر آلمانی اختصاص داشت که بعد از مدت‌ها به عنوان یک خارجی چوب رهبری ارکستر‌ سمفونیک تهران را به دست گرفته است و از 28 تا 30 مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۳۶۰۸۳۵

درنشست دیروزکه درواقع معارفه اهالی رسانه با این رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران محسوب می‌شد، جوانی ماتیاس کروگر، شاید مهم‌ترین ویژگی او بود که بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌آمد. او که به گفته خودش موسیقی را از سن 6 سالگی با ساز پیانو آغاز کرده و سپس در دانشکده‌ آهنگسازی کلن، کنسواتوار پاریس و سوئیس تحصیل کرده است، بارها در این نشست بر 30 ساله بودنش تاکید و به آن مباهات کرد.

پس از همین صحبت‌ها بود که کم‌کم جدل‌های لفظی نشست دیروز شروع شد که سرآغاز آن میزان دستمزد کروگر بود. رضایی که دستمزد این رهبر جوان را 2 هزار دلار اعلام کرد، بر این نکته انگشت گذاشت که در حال حاضر امکان دعوت از رهبران بزرگ و شناخته شده جهان موسیقی وجود ندارد و برنامه‌های بسیاری از آنان تا 3 سال دیگر پر است.

در این میان یکی از خبرنگاران درباره‌ ارکستر‌هایی که ماتیاس کروگر با آنها همکاری کرده است، پرسید که سهیل دهبستی، یکی از نوازندگان ارکستر ‌سمفونیک که در جلسه حضور داشت، در این باره گفت: رهبری ارکستر با مربی تیم فوتبال فرق دارد. ما هم یک ارکستر درجه یک نیستیم که رهبر درجه یک داشته باشیم.

جدا از بحث‌های حاشیه‌ای که در 2 سال گذشته دامن ارکستر سمفونیک تهران را گرفته است، شاید بهترین اجرای این گروه موسیقی را باید با رهبری شهرداد روحانی دانست که هم نگاه مردم و هم نظر کارشناسان را به خود جلب کرد. مدیر عامل انجمن موسیقی در پایان نشست دیروز از انتشار لوح فشرده اجرای شب دوم شهرداد روحانی در تالار وحدت در آینده نزدیک خبر داد. رضایی هم‌چنین گفت که در تماس با شهرداد روحانی، او بیان کرده است که سی‌دی‌های ارکستر‌سمفونیک تهران را به تعدادی از جشنواره‌های بین‌المللی در لندن داده تا این ارکستر در دوره‌های بعدی این همایش‌های هنری شرکت کند.

مهدی یاورمنش‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها