علائم خارپاشنه را بشناسید

خارپاشنه دردناک و آزاردهنده

تماس با سیب

صمد دلیری: خارپاشنه چیست و چگونه بوجود می‌آید؟ چه راه‌های کنترلی برای این بیماری توصیه می‌کنید؟
کد خبر: ۳۶۰۳۳۳

خارپاشنه یک زایده استخوانی است که در عکس‌های ساده رادیولوژی شبیه خار گل سرخ است که به استخوان پاشنه چسبیده است و باعث درد شدید در پاشنه بخصوص هنگام راه رفتن می‌شود.

برای پیشگیری از شدت یافتن بیماری از وارد آوردن فشار به پا خودداری کنید. استفاده از کفی‌های طبی در ناحیه پاشنه کفش که از داروخانه‌ها می‌توان تهیه کرد تا حدود زیادی فشار را در ناحیه پاشنه کم می‌کند و موجب بهبود می‌شود. استفاده از دارو‌های مسکن و ورزش‌های مخصوص کف پا مانند برداشتن خودکار با انگشتان پا از زمین و کمپرس سرد و یا گرم روزی 2 تا 3 بار هر بار به مدت 15 دقیقه می‌تواند به بهبودی کمک کند. تزریق آمپول‌های استروئیدی در ناحیه نیز با نظر و توافق پزشکتان از التهاب و درد کف پا می‌کاهد.

شراره فدایی 23 ساله هستم و از جوش‌های صورتم رنج می‌برم و تمامی راه‌ها را امتحان کرده‌ام، اما تاکنون بهبودی قابل قبولی حاصل نشده است. می‌خواستم در مورد مصرف و عوارض قرص آکوتان سوال ‌کنم؟ توصیه شما در این خصوص چیست؟

داروی ایزوترتینویین با نام تجاری آکوتان یا روآکوتان باعث کاهش چشمگیر تولید ماده چربی مترشحه از غدد چربی پوست به نام سبوم می‌شود. کاهش چربی‌های پوست نیز به طور قابل ملاحظه‌ای جوش‌های پوستی را بهبود می‌بخشد بنابراین داروی آکوتان اثر معجزه‌آسایی در درمان آکنه دارد، اما عوارض متعدد آن سبب شده که این دارو تنها تحت نظر پزشک و با رعایت شرایطی خاص مورد مصرف قرار گیرد. در خانم‌های باردار مصرف این دارو سبب افزایش احتمال سقط جنین می‌شود در صورتی که جنین سقط نشود آسیب‌های جبران‌ناپذیری را بر جنین وارد می‌کند. بنابراین مصرف آن در خانم‌هایی که حتی احتمال بارداری دارند ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها