بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شکرین و دلشوره شیرین، یارانه نقدی ساکنان 9 استان کشور به سلامتی ملت ایران به حسابشان واریز شد. الساعه می‌توانند بروند حساب خود را بچکند ؛ یعنی چک نمایند و خانواده‌ای را از نگرانی نجات دهند.
کد خبر: ۳۶۰۲۵۵

یک صاحب حساب: آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟

یک صاحب نظر: چه ربطی داشت؟... هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد مجیدجان!

همان صاحب حساب: حالا ما دلمان خوش بود، یک چیزی پراندیم. شما به خوشه‌اولی خودتان، نادیده انگارید!

بله، از دیروز، سر کیسه یارانه‌ها شل شد تا پیش از هدفمند شدن (و جلوگیری از هدرمند شدن) یارانه‌ها، یاران به حق و حساب خود برسند و سایر برادران و خواهران یارانه‌پذیر، دل قوی دارند که عنقریب، مال آنها نیز به حساب‌هایی که باز کردند، ریخته خواهد شد تا همه باهم به اتفاق خانواده محترم، با تمام وجود آماده اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در کشور شویم و در غم و شادی آن شریک همدیگر گردیم. کاین درد مشترک، هرگز جداجدا، درمان نمی‌شود.

خواص درمانی: برای یارانه، خواص درمانی بی‌شماری ذکر کرده‌اند که همه‌اش جا نمی‌شود و ما مجبوریم در اینجا به ذکر چند فقره‌اش بسنده کنیم که وقت تنگ است. باید برویم حسابمان را چک کنیم. و اما خواص یارانه‌درمانی:

1ـ بروز موضعی لبخند: یارانه با اثرگذاری موثر روی غدد مترشحه هورمون‌های شادی بدن، باعث انبساط خاطر شده و با فرمان مستقیم به سلول‌های عصبی مستقر روی لب‌ها و اطراف آن، باعث باز شدن غنچه لب‌ها می‌شود. چنانچه مقدار یارانه زیاد باشد، احتمال باز شدن تا بناگوش نیز هست.

2ـ جلوگیری از ریزش مو: استفاده از یارانه به طرزی شگفت‌انگیز از ریزش مو جلوگیری می‌کند و بلکه روند رو به رشد آن را باعث می‌شود. انسان وقتی یارانه بگیرد، وسع مالی‌اش به خرید شامپوهای ضد ریزش مو هم که احتمالا گران شده است می‌رسد و می‌تواند سرش را شامپو بمالد و سبب تقویت پیاز و سیب‌زمینی موهای سرش شود. کچلی بد دردی است آقا!

3ـ کاهش سریع استرس: با آمدن یارانه به داخل حساب آدم، هرچه اضطراب و استرس است از محیط اعصاب و روان وی متواری می‌شود و جایش را به ریلکسیشن و همه چی آرومه، من چقدر خوشحالم و امثال اینها می‌دهد. ایجاد موج مثبت، اولین خصوصیت ذاتی یارانه است که آدم با تمام وجود به این عقیده ایمان می‌آورد و جیغ بنفش می‌کشد که: تا یارانه شقایق هست‌/‌زندگی باید کرد... و من چه سبزم امروز! (منظور از سبز، مفهوم طبیعی آن است. سوءاستفاده سیاسی نشود لطفا!)

4 ـ رفع مشکلات چشمی: یارانه به عنوان نورچشمی اقتصاد باعث بر طرف شدن برخی از نواقص چشم و اشکالات آن از قبیل پیرچشمی و افت میزان دید آن می‌شود؛ چرا که با وجود یارانه، سوی چشم افزایش یافته و می‌تواند تا دورترها را شفاف ببیند و برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها