فدراسیون فوتبال هزینه‌ای نمی‌پردازد

تشریح جزئیات دیدار ایران و برزیل

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد، دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل برزیل برای فدراسیون ایران هزینه‌ای در بر نخواهد داشت و تیم کشورمان در این بازی میهمان برزیلی‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۵۷۹۴

عباس ترابیان در گفت و گو با مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: از یکماه قبل توسط یکی از نمایندگان رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال متوجه شدیم که تیم ملی فوتبال برزیل برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی به اروپا خواهد آمد و قرار است در این سفر دو دیدار دوستانه با تیم‌های اروپایی و غیراروپایی برگزار کند.

وی افزود: طرح این موضوع همزمان شد با سفر تیم ملی فوتبال ایران به چین و کره جنوبی. ما هم از نتایجی که تیم ملی فوتبال کشورمان در این دو دیدار دوستانه بدست آورد نهایت استفاده را کردیم و از این پیروزی‌ها و صعود چند پله‌ای فوتبال ایران در رنکینگ فیفا خرج کردیم تا برزیل را مجاب به رویارویی با تیم ملی فوتبال کشورمان کنیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال انتخاب محل برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال برزیل را یکی از موانع دشوار در راه برگزاری این دیدار دوستانه عنوان کرد و گفت: برای انتخاب محل برگزاری بازی چند کشور مطرح و صاحبنام اروپایی را مدنظر داشتیم که متاسفانه از سوی آنها همکاری لازم صورت نگرفت و حتی «چوب لای چرخ» ما گذاشتند!من برای محل برگزاری این بازی کشور ترکیه را پیشنهاد دادم و از آنجائیکه کنفدراسیون فوتبال برزیل نمی توانست از بازی در ترکیه آنطور که مدنظر دارد، کسب درآمد کند، این پیشنهاد مورد پذیرش قرار نگرفت.

ترابیان با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال برزیل پیش از این امتیاز تبلیغاتی دیدارهای تیم ملی فوتبال این کشور را به فروش رسانده است ، افزود: با این شرایط کشور امارات و شهر ابوظبی برای میزبانی دیدار دوستانه ایران و برزیل انتخاب شد. البته ما کشور امارات را برای میزبانی بازی پیشنهاد کردیم که مورد پذیرش و قبول واقع شد. البته روی انتخاب ورزشگاه نیز مشکلاتی داشتیم که در نهایت ورزشگاه «محمد بن زاید» برای پذیرایی از این دو تیم انتخاب شد.

ترابیان در پاسخ به این سوال که «آیا فدراسیون فوتبال ایران برای بازی با پرافتخارترین تیم دنیای فوتبال هزینه‌ای را هم پرداخت خواهد کرد؟» ، گفت: ما هیچ مبلغی به کنفدراسیون فوتبال برزیل پرداخت نخواهیم کرد. ما در این بازی میهمان برزیلی‌ها هستیم و تمام هزینه‌های سفر و اقامت تیم در ابوظبی امارات توسط کنفدراسیون فوتبال برزیل و حامیان مالی پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با تاکید دوباره بر اینکه تیم ملی برزیل با ستاره های نامدار خود به مصاف تیم ملی ایران خواهد آمد ، افزود: این بازی برای ما هزینه نخواهد داشت و در عین حال درآمدی نیز کسب نخواهیم کرد.حق پخش تلویزیونی این مسابقه برای برزیل است و اگر صداوسیمای ایران تمایل به پخش زنده این بازی را دارد، باید هرچه زودتر برای خرید امتیاز پخش بازی اقدام کند.

براساس توافق حاصله بین فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال برزیل دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور روز 15 مهرماه در ورزشگاه «محمد بن زاید» شهر ابوظبی برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها