تماس با سیب

سپیده آقایی: دلیل سفید شدن مو چیست؟ و چه عواملی باعث کاهش روند سفیدی مو می‌شوند؟ آیا این باور مبنی بر این‌که با کندن موی سفید از سفید شدن مو جلوگیری می‌شود درست است؟
کد خبر: ۳۴۹۸۱۷

در ریشه موی همه ما سلول‌های ویژه‌ای وجود دارند که به آنها ملانوسیت می‌گویند و همین سلول‌ها هستند که با تولید ماده‌ای به نام ملانین سبب رنگدار شدن موی همه ما انسان‌ها می‌شوند. در مردان در 30 و در زنان در 35 سالگی روند سفید شدن موها آغاز می‌شود و آن هم به دلیل از دست رفتن خاصیت همین ملانوسیت‌هاست که دیگر نمی‌توانند از عهده تولید ملانین برآیند و همین موضوع سبب رنگ پریدگی موها می‌شود. شاید شما هم تجربه کرده‌اید که موهایتان ابتدا کمرنگ شده و بتدریج سفید می‌شود که این روند دقیقا به دلیل کاهش فعالیت تدریجی این سلول‌هاست که تا به حال پزشکان دلیلی برای این روند نتوانسته‌اند پیدا کنند و کاملا روند سفید شدن موها ناشناخته است.

1ـ‌ کمبود فلزاتی همچون آهن، مس، منگنز و تیتانیوم از عوامل سفید شدن موها مطرح شده‌اند از این‌رو سعی کنید از سیب، گلابی، هلو، موسیر، سیر، پیاز، اسفناج و مرکبات که منابع غنی این ترکیبات است، زیاد استفاده کنید.

2ـ کندن موهای سفید هیچ کمکی به شما نمی‌کند، چرا که همان موی سفید مجدد پس از مدتی دوباره رشد می‌کند، اما این‌که موهای بیشتری را سفید می‌کند، تفکر غلطی است.

3ـ‌ خوردن جوشانده سبوس گندم، سنبل‌الطیب، پودر سبوس برنج و نان جو سبب کاهش روند سفید شدن موها می‌شود.

4ـ هیچ رابطه‌ای بین طاسی سر و سفیدی موها وجود ندارد و خیلی نگران این موضوع نباشید، اما اساسا می‌توانید زیر نظر متخصصان پوست و مو از محلول‌هایی که این روزها در بازار برای پیشگیری از سفید شدن موها وجود دارد استفاده کنید و مطمئن باشید خیلی هم بی‌تاثیر نیست.

یکی از خوانندگان: زمانی که به هر علتی مجبور به کشیدن دندان می‌شویم چه نکاتی را برای جلوگیری از عوارضی مانند درد، عفونت و ... و همچنین تسهیل روند بهبود آن باید انجام دهیم؟

وقتی پزشک دندان شما را می‌کشد برای پیشگیری از عوارضی همچون التهاب حاد لثه، تشکیل آبسه و خونریزی‌های شدید رعایت برخی نکات الزامی است.

1ـ پانسمان فشاری تا یک الی 2 ساعت الزامی است و باید همان گازی را که دندانپزشک روی دندان گذاشته حداقل برای یک ساعت روی لثه فشار دهید.

2ـ برای چند روز هر 2 تا 3 ساعت یک لیوان آب نمک نه چندان غلیظ تهیه کنید، چند قطره آبلیمو داخلش بریزید و غرغره کنید. این کار هم جلوی عفونت را تا حد بسیار زیادی می‌گیرد و هم خونریزی‌های مزمن را قطع می‌کند.

3ـ البته همه دندانپزشکان توصیه نمی‌کنند، اما مصرف چند روزی آنتی‌بیوتیک همچون کپسول‌های پنی‌سیلین و آمپی‌سیلین هر 6 تا 8 ساعت می‌تواند در درمان عفونت احتمالی لثه‌ها کمک کننده باشد. البته پزشک خود را حتما از این موضوع مطلع کنید و مخصوصا خانم‌های باردار با احتیاط این کپسول‌ها را مصرف کنند.

4ـ‌ باد کردن لثه یعنی شروع روند عفونت و آبسه، البته به دلیل تحریک لثه‌ها در حین کشیدن دندان قدری بادکردن لثه‌ها طبیعی است، اما اگر این موضوع همراه با تب و درد شدید و تورم بود دیگر این یعنی شروع روند عفونت که می‌بایست در موارد شدید هم از آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی استفاده کرد و هم آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی البته زیر نظر دندانپزشک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها