باجناق‌های که از طریق ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر «اعطای وام یک روزه و بدون ضامن» از بیش از 60 تن، میلیاردی کلاهبرداری کرده بودند، توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۴۹۳۲۶

به گزارش ایسنا، در اواخر سال گذشته خبری درباره کلاهبرداری پیامکی از شهروندان در مطبوعات منتشر شد که مرد کلاهبردار، پس از واریز مبلغ به حساب اعلام شده، مالباختگان را تلفنی تمسخر می‌کرد.

بررسی‌های ماموران پلیس ادامه داشت تا این‌که در تاریخ 10 مرداد ماه سال‌جاری، خبری مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک در جراید منتشر و ماموران آگاهی تهران، از شهروندان درخواست کردند تا هویت واقعی و مخفیگاه متهمی که تصویرش بدون پوشش چاپ شده بود را اعلام کنند.

با انتشار تصویر متهم فراری، علاوه بر تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر شناسایی متهم، تعداد دیگری از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی از کلاهبرداران پیامکی شکایت کردند.

یکی ازشاکیان که واریز کننده بالاترین مبلغ ( چهار میلیون تومان ) به حساب کلاهبرداران بود درباره نحوه کلاهبرداری به افسر پرونده گفت که بعد از این‌که مبلغ را واریز کردم و با وی تماس گرفتم این فرد با تمسخر گفت که کلاهبردار است.

با توجه به این‌که تمامی اطلاعات مردمی به دست آمده درباره هویت و مخفیگاه متهم صاحب تصویر در جرائد، محدوده شهرستان شهریار را نشان می‌داد، دو روز بعد از انتشار خبر، متهم مورد نظر به نام «رضا – ک» که 25 ساله داشت در شهریار شناسائی و دستگیر شد.

متهم در اعترافات خود علاوه برقبول کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان، سایر همدستانش به اسامی «حسین»، « عباس»، «محمد رضا» و «محمود» را معرفی کرد.

با وجود این‌که متهمان مخفیگاه خود را تغییر داده بودند، کارآگاهان سرانجام مخفیگاه جدید آنها را شناسایی و سه تن از آنان را با نام‌های (عباس، محمدرضا و محمود) را در شهریار شناسایی و دستگیر کردند. اما یکی از کلاهبرداران با نام «حسین» با اطلاع از دستگیر همدستانش، متواری شد.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که متهمان تا روز دستگیری همچنان در حال کلاهبرداری از مردم به شیوه ارسال پیامک مبنی بر دادن وام یک روزه و بدون ضامن بودند. با بررسی مبالغ واریزی به بیش از 60 شماره حساب شناسایی شده از آنها، معلوم شد که مبالغ واریزی به این حساب‌ها تحت عنوان کارمزد و... و بنا بر مبلغ درخواستی متقاضی از چهارصد هزار تومان تا چهار میلیون تومان در نوسان بوده است.

رضا اولین فرد دستگیر شده در اعترافات خود گفت که من فقط جاعل گروه هستم و برای اعضاء مدارک هویتی جعل می‌کردم تا آنها با استفاده از این مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب در بانک‌ها کنند.

در بازجویی از متهمان مشخص شد که (حسین، عباس و محمدرضا) از متهمان اصلی با هم باجناق بوده و محمود نیز که در شهریار منزلی مجردی اجاره کرده و به تماس‌های مالباختگان پاسخ می‌داد، برادر محمدرضا است.

رضا نیز در اعترافات خود گفت که با بدست آوردن مدارک جعلی متعدد، برای افتتاح حساب در اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی در یک روز از میدان آزادی تا چهارراه ولی عصر و در ادامه از سه راه آدران تا اسلامشهر افتتاح حساب کرده است.

«محمود» دارای 4 فقره سابقه کلاهبرداری و یک فقره سابقه شرب خمر و رابطه نامشروع، «حسین» دارای یک فقره سابقه مواد مخدر و «محمد رضا» دارای یک فقره صدور چک بلامحل در سال‌های قبل است.

سرهنگ عباس‌علی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که سرکرده این گروه (حسین ــ ق) تاکنون متواری است، بازپرس پرونده با انتشار تصویر بدون پوشش این فرد موافقت کرده است.

وی از شهروندانی که از مخفیگاه متهم اطلاعی دارند درخواست کرد تا به اداره 14 پلیس آگاهی یا شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک ( شمیران ) مراجعه یا با شماره تلفن‌های 51055614 یا 51055514 تماس گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها