برخی از منتقدان و تحلیلگران سینمایی و تلویزیونی می‌گویند صنعت سینما در چند دهه اخیر برای تولید نسخه‌های سینمایی مجموعه‌های تلویزیونی، گرایش به ساخت مجموعه‌های علمی ـ تخیلی داشته است. آنها می‌گویند دلیل این گرایش، محبوبیت ژانر سینمای علمی ‌ـ‌ تخیلی در بین عموم تماشاگران سینماست. آنچه آنها می‌گویند با واقعیات هم سازگاری دارد. اما صنعت سینما تاکید دارد که در این رابطه، حکم قطعی این نیست که انحصارا مجموعه‌های علمی ـ تخیلی تبدیل به فیلم‌های سینمایی شوند.
کد خبر: ۳۴۱۶۱۲

این در حالی است که در تازه‌ترین اقدام دنیای سینما برای دوباره سازی یک مجموعه تلویزیونی، مجموعه علمی ـ تخیلی «بشقاب پرنده» است که راه خود را به روی پرده سینما باز می‌کند. این مجموعه انگلیسی در دهه 70 به صورت رقیب سرسخت سفرهای ستاره‌ای در آمد و نمایش موفقیت‌آمیزی در فاصله سال‌های 1970 تا 1973 داشت،‌ ادبیشاب در این مجموعه نقش رهبر یک گروه مخفی دولتی را بازی می‌کرد که وظیفه مقابله با هجوم بشقاب‌های پرنده را روی کره زمین داشت. دفتر مرکزی این گروه در طبقه زیرین یک کمپانی فیلمسازی قرار داشت و دو مرکز ویژه روی کره ماه و در زیر‌آب‌های اقیانوس داشتند. گری و سیلویا اندرسن خالقان این مجموعه در سال 1973 و در زمانی که بشقاب پرنده بیننده بسیار زیادی داشت، پخش آن را متوقف کردند. دلیل آنها برای قطع مجموعه این بود که می‌گفتند قصه‌های جدیدی برای آن ندارند و ترجیح می‌دهند آن را در اوج به پایان برسانند. قرار است نسخه سینمایی کاملا به حال و هوای مجموعه تلویزیونی آن وفادار باشد.

نسخه سینمایی بشقاب پرنده در حالی وارد مرحله تولید می‌شود که ساخت نسخه سینمایی «24» هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مجموعه تلویزیونی 24 که باعث شهرت کیفر ساترلند در نقش جک بائونر (کاراکتری شبیه بروس ویلیس در مجموعه فیلم «جان سخت»)‌ شد، از سال 2001 روی آنتن رفت و تا یک ماه قبل که پخش آن به پایان برسد، در 196 اپیزود به دیدار تماشاگران آمد. رابرت کاچران خالق این مجموعه حدود 2 سال قبل از علاقه‌اش برای تولید نسخه سینمایی آن صحبت کرد. اما از آنجا که «24» یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی چند سال اخیر بوده است، وی اعلام کرد این مجموعه اگر بخواهد نسخه سینمایی داشته باشد، تولید این نسخه زودتر از پایان پخش مجموعه تلویزیونی آن نخواهد بود.

آخرین قسمت مجموعه یک فیلم 2 ساعته (و نه یک کار 45 دقیقه‌ای)‌ بود. اما برخلاف تصور و پیش‌بینی سازندگان آن برای استقبال بسیار بالای تماشاگران، این قسمت ویژه پایانی نتوانست بینندگان زیادی را جذب کند. میزان استقبال تماشاگران از قسمت آخر در مقایسه با چند قسمت قبلی آن، با یک افت 30 تا 40 درصدی تماشاچی همراه بود. همین مساله باعث تردید در دل تهیه‌کنندگان مجموعه شده و آنها را نسبت به موفق بودن نسخه سینمایی احتمالی به شک انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها