روی خط جام جهانی

پایان جادوی سامورایی

عدم توفیق کاواشیما در مهار ضربات پنالتی بازیکنان پاراگوئه، باعث شد جادوی سامورایی با شکست ژاپن مقابل پاراگوئه، پایانی تلخ برای مردان سرزمین آفتاب تابان داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۷۶۱۷

ژاپن که نمایش خیره‌کننده‌ای در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 داشت و با شکست دادن کامرون و دانمارک، نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، در بازی مقابل پاراگوئه هم شایسته پیروزی بود، اما پس از یک ماراتن 120 دقیقه‌ای، در نهایت در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 5 بر 3 مغلوب تیم قدرتمند آمریکای جنوبی شد.

برای پاراگوئه ادگار بارتو، لوکاس باریوس، کریستین ریوه‌روس، نلسون والدز و اسکار کادوزو هر 5 ضربه پنالتی را تبدیل به گل کردند، اما ضربه پنالتی یو ایجی کومانو به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا گلزنی‌های اندو، ماکوتو هاسه‌به و کیوسکه که هوندا برای ژاپنی‌ها ثمری نداشته باشد.

این بازی در پایان 120 دقیقه گلی درنداشت، هرچند نماینده آسیا در مجموع و بویژه در دقایق پایانی این دیدار برتری محسوسی نسبت به پاراگوئه داشت.

با این نتیجه پاراگوئه به عنوان چهارمین نماینده آمریکای جنوبی قدم به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت تا احتمال فتح جام جهانی توسط یکی از تیم‌های این قاره بیش از پیش قوت بگیرد.

نخست‌وزیر اسپانیا: قهرمان می‌شویم

خوزه لوئیس رودریگز زاپاته‌رو، نخست‌وزیر اسپانیا در اقدامی کم‌سابقه در میان سخنرانی مهم خود در مورد بحران اقتصادی جهان و مسائل روز دنیا، در اجلاس گروه 20 گفت: حواستان را جمع کنید، یک خبر مهم برای شما دارم و آن این که اسپانیا به فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی خواهد رسید. شک ندارم و با تمام وجودم به این مساله معتقدم. او افزود: اسپانیا با شکست شروع کرد و با قهرمانی به پایان خواهد رساند و پاداش پادشاهی در انتظار تک‌تک بازیکنان است. / فارس

عقب‌نشینی و عذرخواهی بلاتر

پس از اشتباهات مفتضحانه تیم داوری دیدارهای انگلیس ـ آلمان و آرژانتین ـ مکزیک، سپ بلاتر، رئیس فیفا گفت: شخصا از دیدن اشتباهات بارز داوران مسابقه حسرت ‌خورده و از انگلیس و مکزیک که از این اشتباهات متضرر شدند، عذرخواهی می‌کنم.

او تصریح کرد: با تجربیاتی که کسب کردیم، بی‌معناست که بار دیگر بحث استفاده از تکنولوژی باز نشود. مطمئن باشید که در اولین فرصت و در جلسه‌ای که در ماه جولای خواهیم داشت، در مورد استفاده از تکنولوژی صحبت خواهیم کرد./ سایت فیفا

تعیین تکلیف کاپلو تا 2 هفته دیگر

سر دیو ریچارد، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: با توجه به شکست سنگین 4 بر یک مقابل آلمان شرایط برای ادامه همکاری کاپلو سخت و دشوار است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده و همه چیز به تصمیم این اتحادیه بستگی دارد که تا 2 هفته دیگر اعلام می‌شود.

با این حال رقابت‌های یورو 2012 بسیار نزدیک است و مردم نمی‌خواهند بار دیگر شاهد ناکامی تیم کشورشان در این رقابت‌ها باشند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها