ک.از همدان: بیماری صدف چیست و چگونه ایجاد می‌شود و راه درمان آن را توضیح دهید.
کد خبر: ۳۳۶۷۰۹

بیماری صدف یا پزوریازیس یک بیماری پوستی است که باعث التهاب و ظهور جوش‌هایی بر پوست می‌شود و ظاهری نقره‌ای رنگ دارد. این بیماری انواع مختلفی دارد و در یکی از انواع آن مفاصل نیز دچار التهاب می‌شوند. این بیماری خودایمنی به دنبال فعال شدن سلول‌های ایمنی T توسط آنتی‌ژن‌های محیطی ایجاد می‌شود. درمان این بیماری از طریق داروست. به عنوان مثال در موارد خفیف تا متوسط این بیماری، از کورتون‌های موضعی و ویتامین D برای درمان استفاده می‌شود. به هر حال تشخیص نوع درمان با توجه به شدت بیماری باید توسط یک متخصص پوست انجام گیرد.

مژگان بختیاری: 2 سوال دارم. اول این که آیا این باور عوامانه که مصرف بیش از حد تخم‌مرغ باعث آسیب به کبد می‌شود صحیح است؟ و سوال دوم این که آیا کندن مداوم جوش‌های پوستی باعث ایجاد خال پوستی می‌شود؟

طبق مطالعات، معلوم شده است که مصرف تخم‌مرغ به میزان 6 عدد در هفته برای افراد سالم، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بعلاوه شواهد علمی که نشان دهد مصرف زیاد تخم‌مرغ باعث آسیب رساندن به کبد می‌شود، در دست نیست. اما پاسخ سوال دوم شما این است که کندن جوش باعث اسکار (جای زخم)‌ و نقاط سیاه روی پوست می‌شود، ولی خال پوستی ایجاد نمی‌کند.

مطالب ارسالی: جناب آقای اصغر سهرابی ضمن تشکر از شما، باید درخصوص ابتکارات دانشجویی و چاپ آن در ویژه‌نامه سیب عرض شود که براساس آیین‌نامه تعریف شده برای ضمیمه سیب، امکان چاپ و انعکاس این موارد برای ما مقدور نیست، اما آرزومند موفقیت روزافزون شما و دیگر دانشجویان در عرصه‌های مختلف هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها