گاوصندوق همراه

تا به‌حال شده کیف خود را که حاوی انواع و اقسام مدارک، کارت‌های اعتباری، شماره تلفن‌های دوستان، مدارک بانکی و... است، گم کنید به‌طوری که بعدها افسوس آن‌را خورده باشید که ای کاش آنها را با خودتان حمل نمی‌کردید؟!
کد خبر: ۳۳۵۸۴۷

این اتفاق برای همه ما در زندگی‌مان به دفعات اتفاق افتاده، چون برای استفاده از این داشته‌ها و اطلاعات مجبور به حمل وسائل و ملزوماتی هستیم که مفقود شدن آنها می‌تواند حتی صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی ما وارد کند. حتی بعضی از این مدارک و دانسته‌ها مثل رمزهای بانکی یا شماره حساب‌های اینترنتی را هم نمی‌توان در جایی یادداشت کرد و به وقتش از آن استفاده کرد، چون ممکن است به‌راحتی به دست افراد سودجو افتاده و از آن به طرق مختلف سواستفاده شود.

پس چه راهی پیش روی ما می‌ماند تا به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم به‌طوری که نه افراد مختلف قادر به سوءاستفاده از آنها باشند و نه گم شدن آنها بتواند خللی در زندگی ما وارد کند!

این مشکل امروزه با روی کار آمدن تلفن‌های هوشمند که نقش کامپیوترهای کوچک همراه ما را بازی می‌کنند، حل شده و آنها قادر هستند شما را در این زمینه یاری دهند.

امروز قصد معرفی نرم‌افزاری را داریم که قادر است نقش یک گاوصندوق اطلاعاتی را برای ما ایفا کند و از اطلاعات و داشته‌های ما بخوبی محافظت کند طوری‌که دسترسی به آنها دشوار و ناممکن باشد.

نرم‌افزار SPB Wallet نگارش 2/1/2

این برنامه از سری نرم‌افزاری‌های سیستم‌عامل ویندوز موبایل است و باید طبق اصول آن نصب شود. پس از از آن می‌توانید برنامه را اجرا کنید.

در ابتدای ورود به برنامه باید 2 چیز را برای آن مشخص کنید؛ اول: فایل مربوط به ذخیره تمامی این پرونده‌ها است که همه اطلاعات شخصی شما در این فایل به‌صورت کدشده قرار می‌گیرد و دوم: ارائه کلمه عبور دلخواه برای برنامه است که بسته به نوع امنیت آن برای شما نمایش داده می‌شود.

هر چه این میزان امنیت بیشتر باشد کشف آن سخت‌تر و ناممکن‌تر است. ضمن آن‌که فراموشی آن، راه برگشتی نداشته و ممکن است دیگر به آن اطلاعات دسترسی نداشته باشید. پس بهتر است در انتخاب آن دقت کنید تا علاوه بر مطمئن بودن قابل‌حفظ شدن نیز باشد.

پس از تعیین موارد ذکر شده وارد منوی اصلی برنامه خواهید شد که دارای سرشاخه‌های متعددی از جمله کامپیوتر، کارت اعتباری، خانواده، سرمایه‌گذاری‌ها، شخصی، سفرها و کاری می‌شود. در هر یک از این سرشاخه‌ها، زیرمجموعه‌های آن بخش وجود دارد.

به‌طور مثال در قسمت کارت‌های اعتباری می‌تواند زیرمجموعه‌ای از بانک‌ها و موسسات اعتباری و... وجود داشته باشد یا در بخش کامپیوتر می‌توان زیرمجموعه‌هایی از پست‌های الکترونیکی و سایت‌های کاربردی را مشاهده کرد.

به هر کدام از این بخش‌ها که مراجعه کنید یک سری گزینه‌های از پیش تعیین‌شده در آنها تعبیه شده که شما می‌توانید به موارد آن، گزینه‌های دلخواه را اضافه کنید. ما برای شما یک مورد مثال می‌زنیم و شما توجه داشته باشید که در بقیه موارد هم به همین صورت خواهد بود.

برای مثال بیایید با بخش کامپیوتر شروع کنیم. ابتدا به بخش فوق وارد شوید، در آن بخش تنها یک گزینه آن هم پست‌الکترونیکی Hotmail وجود دارد. ما قصد افزودن بخشی به نام پست‌الکترونیکی یاهو را داریم. برای این کار Menu را زده و از بخش File گزینه New Card را انتخاب کنید. در قسمت‌های زیر موارد ذکر شده را وارد کنید:

General در این بخش اسمی برای این گزینه انتخاب کنید. این اسم می‌تواند اسمی مرتبط با گزینه در حال ساخت ما باشد. سپس از بین پوسته‌های از پیش تعریف شده یکی را بر اساس دلخواه خود انتخاب کنید. همچنین در آنجا می‌توانید یک آیکون یا شکلک برای این بخش مشخص کنید.

Fields این بخش قسمت داده‌های ورودی را مشخص می‌کند. پس اطلاعاتی که مربوط به قسمت‌های مهم ایمیل‌تان است را در این قسمت وارد کنید.

View در این بخش پشت پوسته‌ای که برای قرار گرفتن اطلاعات روی آن در بخش اول انتخاب کردید، به‌صورت تصویری نمایش داده می‌شود.

Attachments می‌توانید در این بخش فایل‌های مختلفی را اضافه کنید. این فایل‌ها می‌توانند اطلاعات مکمل این بخش باشند که از قبل در گوشی شما وجود داشته است.

Notes این بخش برای نوشتن یک یادداشت که ضروری هم نبوده و صرفا جهت یادآوری برخی از مسائل به‌کار می‌رود.

پس از تکمیل موارد فوق Ok را بزنید، خواهید دید بخش دلخواه شما ساخته شده و با کلیک روی آن، اطلاعات ورودی شما به‌نمایش درمی‌آید. پس به‌این‌ترتیب می‌توانید برای همه موارد خصوصی و شخصی خود که نیازمند محافظت هستند، در بخش‌های مختلف گزینه ایجاد کنید به‌طوری که قابل دسترس دیگران نباشند.

همچنین در قسمت Option یا همان تنظیمات می‌توانید بخش‌های مختلف و تنظیمات آنها را به‌دلخواه خود تغییر دهید طوری‌که امنیت آنها را شدیدتر یا آسانتر کنید که این بستگی به نوع و نظر شخصی استفاده کننده دارد.

در پایان می‌توانید به‌سادگی و بدون مشکل از کلید Lock برای قفل شدن برنامه یا از دکمه Exit برای خارج شدن از آن استفاده کنید.

همچنین قابل ذکر است که می‌توانید از فایل‌های کد شده و ایجاد شده توسط این برنامه نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت خرابی گوشی، از بین رفتن فایل‌ها و علت‌های مختلف دیگر که ممکن است به از دست رفتن اطلاعات شما بینجامد، جلوگیری کنید. می‌توانید برای این کار از گزینه Backup موجود در برنامه استفاده کنید که هم ایمنی بیشتری دارد هم از پشتیبان‌گیری آن مطمئن خواهید بود. همه ما به زودی به چنین برنامه‌ای نیاز پیدا خواهیم کرد، پس بد نیست از همین حالا با زوایای مختلف این برنامه آشنا شوید. برای این کار می‌توانید از لینک زیر اقدام به دریافت نسخه‌ای از این برنامه کنید.

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/wallet/

پژمان عاملی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها