فابیو کاپلو، تغییر تاکتیک را آخرین نسخه بازگشت تیمش به اوج می‌داند

کابوس حذف در اردوی انگلیس

صدها تماشاگر انگلیسی حاضر در آفریقای جنوبی که قبل از دیدار الجزایر و انگلیس، جشن شکست آلمان را برپا کرده بودند، جمعه شب ناگزیر شدند ستارگان تیم خودشان را هو کنند؛ چرا که آنها هم به سرنوشت مشابه ژرمن‌ها گرفتار شده و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی، باید دست و پا بزنند.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۳

بازی ضعیف و تساوی بدون گل مردان فابیو کاپلو مقابل الجزایر، صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی را به اما و اگر سپرد تا موجی از یاس و ناامیدی اردوی انگلیس را فرا بگیرد. کاپلو و ستارگان انگلیس که تساوی یک بر یک مقابل آمریکا را ناشی از اشتباه فردی روبرت گرین و همچنین کم دقتی در زدن ضربات نهایی اعلام کردند، فکرش را هم نمی‌کردند که در دومین بازی و این بار مقابل الجزایر هم کاری از پیش نبرند و در نتیجه در پایان روز دوم با 2 امتیاز پشت‌سر تیم‌های اسلوونی و آمریکا در جدول گروه C بایستند.

انگلیس برای فرار از خطر حذف زودهنگام، باید دوم تیرماه و در آخرین دیدار خود بر اسلوونی غلبه کند؛ وگرنه این نتایج می‌تواند به کابوس وحشتناکی برای ستارگان این تیم و بویژه فابیو کاپلو، سرمربی نامدار ایتالیایی‌شان تبدیل شود.کاپلو بعد از بازی با بیان این‌که مجموعه تیمش روحیه جنگندگی لازم را نداشت، تصریح کرد: ما در دور انتخابی راحت بازی می‌کردیم. اما اینجا با فشار و استرس بازی می‌کنیم و ما همچنان در حسرت ارائه بازی خود باقی مانده‌ایم. انگلیس فعلی آن تیمی نیست که من می‌شناسم.او افزود: برای بازی سوم با اسلوونی چاره‌ای جز تغییر تاکتیک ندارم. شاید با تغییر تاکتیک، تیم بتواند درست بازی کند.

همچنین رباح سعدان، سرمربی الجزایر با ابراز رضایت از عملکرد تیمش گفت: با تمام وجود مقابل انگلیس جنگیدیم و به آنها اجازه خودنمایی ندادیم. به بازیکنانم گوشزد کرده بودم که لحظه‌ای از بازیکنان خلاق حریف غافل نشوند و آنها هم به خوبی دستورهای تاکتیکی را در زمین پیاده کردند. انگلیسی‌ها که پیش از آغاز جام جهانی در کنار اسپانیا به عنوان مدعیان جدی فتح جام قهرمانی شناخته می‌شدند، امروز بسیار ناامیدند و با حسرت به دیدارهای گذشته خود می‌نگرند.

استیون جرارد، کاپیتان انگلیس در این باره گفت: ما به چیزهای بیشتری احتیاج داریم، ما اینجا هستیم تا تورنمنت را ادامه بدهیم. چیزی که هست این‌که ما زیر فشار خردکننده‌ای مثل امروز، خوب نیستیم.

تیم انگلیس پس از این نمایش ضعیف از طرف تماشاگرانش مورد تمسخر قرار گرفت. در این میان جرمین دفو که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نیمکت نشینی او توسط کاپلو اشتباهی بزرگ است، تصریح کرد: اصلا خوب نبودیم و تماشاگران حق دارند ما را هو کنند، اما مهم‌ترین نکته این است که آنها پشت ما باشند تا بتوانیم بر اسلوونی چیره شویم.

به هر حال به نظر می‌رسد که کاپلو بایستی در تمرینات پیش‌رو تا روز بازی با اسلوونی روی تاکتیک‌های هجومی تیمش کار کرده و بیشتر از آن شرایطی را ایجاد کند تا وین رونی ستاره تیمش با تهییج لازم و رسیدن به شرایط روحی و انگیزشی مطلوب، همان رونی همیشگی باشد؛ گلزن و جنگنده.

به طور مسلم اگر رونی راه بیافتد مشکلات تیم انگلیس در این جام به حداقل خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها