![خطر پرتوهای فرابنفش، آلاینده ازون و گرمای بیسابقه | چرا کمیته اضطرار تشکیل نمیشود؟](/files/fa/news/1403/5/5/1236632_213.jpg)
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
بسیاری از رهبران و مقامات رسمی گاهی مراجع اطلاعاتی خود را رسانهها اعلام میکنند. کارشناسان سیاست خارجی، ماموران اطلاعاتی، دیپلماتها و حتی سران کشورها بسیاری از کارهای تبلیغاتی خود را به رسانهها واگذار کردهاند و امروزه دیپلماتهای رسانهای و کارشناسان جنگ روانی جایگاه بسیار خوبی در دولتها برای خود ایجاد کردهاند.
درواقع رسانهها با انعکاس رویدادها و رساندن اطلاعات واقعی به مردم و نیز پالایش دیدگاههای عمومی درخصوص مسائل امور خارجه به شفافسازی سناریوها کمک میکنند و با تجزیه و تحلیل دادهها و ارزیابی تصمیمات و اجراییات نوعی تعامل را در سیاست خارجی کشورها ایجاد میکنند.
امروزه دیگر برای رهبران سیاسی این موضوع روشن شده است که فرهنگ و اطلاعات از طریق رسانهها و ارتباطات جهانی بویژه شبکههای ماهوارهای بینالمللی و پایگاههای اینترنتی قابلیت انتشار پیدا میکند و آنها برای دستیابی به موقعیت بهتر بینالمللی و حفظ منافع ملی خود چارهای ندارند، جز این که خود را از نظر رسانه تقویت کنند.
دیپلماسی رسانهای اکنون به عنوان ابزار عملیات روانی، شیوه قابل و قدرتمندی برای کشورگشایی است، چراکه برای امنیت ملی خطر کمتری دارد و مانند ابزارهای سنتی مورد استفاده در رویارویی کشورها نیست.
وبلاگ خبرنویس/ علی احمدی
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگو با منوچهر آذری، بازیگر،گوینده،مجری وصداپیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون
فاطمه مجلل در گفتوگو با «جامجم»:
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین: