![خطر پرتوهای فرابنفش، آلاینده ازون و گرمای بیسابقه | چرا کمیته اضطرار تشکیل نمیشود؟](/files/fa/news/1403/5/5/1236632_213.jpg)
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
بسیاری از رهبران و مقامات رسمی گاهی مراجع اطلاعاتی خود را رسانهها اعلام میکنند. کارشناسان سیاست خارجی، ماموران اطلاعاتی، دیپلماتها و حتی سران کشورها بسیاری از کارهای تبلیغاتی خود را به رسانهها واگذار کردهاند و امروزه دیپلماتهای رسانهای و کارشناسان جنگ روانی جایگاه بسیار خوبی در دولتها برای خود ایجاد کردهاند.
درواقع رسانهها با انعکاس رویدادها و رساندن اطلاعات واقعی به مردم و نیز پالایش دیدگاههای عمومی درخصوص مسائل امور خارجه به شفافسازی سناریوها کمک میکنند و با تجزیه و تحلیل دادهها و ارزیابی تصمیمات و اجراییات نوعی تعامل را در سیاست خارجی کشورها ایجاد میکنند.
امروزه دیگر برای رهبران سیاسی این موضوع روشن شده است که فرهنگ و اطلاعات از طریق رسانهها و ارتباطات جهانی بویژه شبکههای ماهوارهای بینالمللی و پایگاههای اینترنتی قابلیت انتشار پیدا میکند و آنها برای دستیابی به موقعیت بهتر بینالمللی و حفظ منافع ملی خود چارهای ندارند، جز این که خود را از نظر رسانه تقویت کنند.
دیپلماسی رسانهای اکنون به عنوان ابزار عملیات روانی، شیوه قابل و قدرتمندی برای کشورگشایی است، چراکه برای امنیت ملی خطر کمتری دارد و مانند ابزارهای سنتی مورد استفاده در رویارویی کشورها نیست.
وبلاگ خبرنویس/ علی احمدی
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین: