چند سالی هست که با گرم شدن هوا گرد و خاک‌های کشور‌های همسایه هم بار سفر می‌بندند و راهی ایران می‌شوند. اوایل فقط حضور گرد و غبار‌ها مختص مناطق جنوبی و جنوب غربی بود، اما لذت ایران گردی انگار حسابی به مذاق گرد و غبار‌ها خوش آمده و آنها به بقیه نقاط ایران هم سرک می‌کشند و حسابی از گشت و گذار در ایران لذت می‌برند.
کد خبر: ۳۳۴۷۶۲

هر چند به اعتقاد خیلی‌ها چنین خبر‌هایی وقتی تکرار می‌شوند و دیگر به یک امر عادی بدل می‌گردند، اهمیت خبری خود را هم از دست می‌دهند، اما وقتی که توی خیابان راه می‌روی وسط هرم گرما یاد هموطنانی می‌افتی که در شهر‌های جنوبی و جنوب غربی ایران علاوه بر گرمای بالای 30 درجه مجبورند این گرد و خاک‌ها را هم تحمل کنند، هر چه می‌کنی نمی‌شود که این پدیده تکراری را ول کنی و بروی سراغ خبر‌های داغی که از زمین و آسمان می‌بارند.

ذرات معلق در هوا امسال هم مثل سال‌های دیگر مهمان ایرانی‌ها هستند. آنها انگار عادت کرده‌اند تعطیلات تابستانی‌شان را در ایران بگذرانند و این طور که معلوم است از دست کسی هم کاری بر نمی‌آید، وگرنه از سال‌ها قبل، فکری به حال این ذرات معلق در هوا می‌شد تا اینقدر راحت و بدون ویزا وارد ایران نشوند.

زمانی مناطق غربی کشور در این وقت سال بهترین آب و هوا را داشتند، اما این طور که معلوم است، دیگر از این خبر‌ها نیست و در این وقت سال، مناطق یاد شده بهترین گرد و غبار‌ها را دارند.

پایتخت ایران هم اگرچه به رشته کوه البرز که در قسمت شمالی ایران است، تکیه داده اما از این پدیده در امان نیست، البته نه باشدت و حدت سایر مناطق کشور. انگار باید منتظر ماند و دید که بالاخره این گرد و غبار‌ها دل از ایران گردی می‌کنند، یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها