دبیرکل اتحادیه عرب برای اولین بار پس از محاصره غزه در سال 2006، از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد این منطقه شد. موسی در حالی وارد غزه شد که این منطقه چهار سال تحریم اقتصادی ناجوانمردانه را تحمل کرده و جنگی ویرانگر را پشت سر گذاشته است. آخرین پرده از جنایت صهیونیست‌ها در حق مردم غزه، حمله وحشیانه به ناوگان آزادی بود که اعتراض همه مردم جهان را درپی داشت.
کد خبر: ۳۳۴۴۲۶

عمرو موسی در جریان این سفر مورد استقبال گرم مقامات دولت حماس قرار گرفت و در سفر یک‌روزه خود از مراکز و پایگاه‌های ویران شده در حمله رژیم صهیونیستی به غزه دیدار و با مردم و مقامات دولت حماس گفتگو کرد. بنابه گفته بن حلی، معاون عمرو موسی، وی همچنین در این سفر پیام اعراب مبنی بر ضرورت پایان دادن به اختلافات درونی فلسطینی‌ها و بازگشت وحدت ملی را به رهبران فلسطینی ابلاغ کرد. عمرو موسی پس از ورود به غزه، در یک کنفرانس خبری در کنار نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی غزه، با ابراز خرسندی از حضور گروه‌های مختلف فلسطینی در مراسم استقبال از وی، ابراز امیدواری کرد که این اقدام به پایان شکاف داخلی فلسطین و تحقق آشتی ملی فلسطین منجر شود.

وی از ملت محاصره‌شده غزه به دلیل مقاومت و صبر و بردباری‌شان تقدیر کرد و افزود:‌ ملت فلسطین شایستگی دارد که نه فقط اعراب بلکه کل جهان مقابل این تحریم بایستند. وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین باید از شرایط موجود رهایی یابد و ضمن برخورداری از حق تصمیم‌گیری درخصوص سرنوشتشان، از حق داشتن زندگی شرافتمندانه و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس برخوردار باشند. یکی از مسوولان دولت حماس نیز دراین مراسم عنوان کرد:‌ ما امیدواریم این سفر سرآغازی برای برداشتن گام‌های عملی جهت لغو کامل،‌ فراگیر و نهایی محاصره غزه و کمک به تحقق آشتی ملی فلسطین باشد.این دیدار به دنبال تصمیم وزرای خارجه کشورهای عرب صورت می‌گیرد که یک ماه پیش اتخاذ شد. اتحادیه عرب خواستار اجماع جهانی برای رفع محاصره اقتصادی غزه است. دو روز گذشته به هنگام سفر محمود عباس به اسپانیا، خوسه لوئیس رودریگز زاپاترو نخست‌وزیر این کشور گفت در کنار اعراب بوده و خواستار رفع فوری محاصره غزه است. وی یادآور شد که محاصره غزه شکافی را دربین کشورهای اروپایی بویژه پس از حمله اسرائیل به ناوگان آزادی به وجود آورده است. وی که کشورش ریاست کنونی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از این کشور‌ها خواست یک موضع واحد و قوی را در قبال لغو تحریم‌های اقتصادی غزه اتخاذ کنند. هم زمان با این اظهارات هزاران نفر از مردم اسپانیا روز شنبه به دعوت احزاب سیاسی، سندیکاهای کارگری، سازمان‌های غیردولتی و جمعیت‌های حمایت از غزه تظاهرات گسترده‌ای را در مادرید برپا کردند که ضمن محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی خواستار رفع حصر غزه و برخورد قاطع مجامع بین‌المللی با این رژیم جنایتکار شدند/ خبر گزاری ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها