عرضه نگارش جدید مرورگر گوگل و پشتیبانی از فناوری نوین

فناوری آزاد گوگل پیاده شد

نگارش توسعه‌دهنده مرورگر گوگل کروم شامل پروژه جدید این شرکت، WebM شد. این پروژه که منبع‌باز و آزاد است فناوری جدید ویدئو در وب را شامل می‌شود که از آخرین امکانات انتقال تصویر روی اینترنت استفاده می‌کند و متعلق به هیچ شرکتی نیست.
کد خبر: ۳۳۴۳۵۵

به‌گزارش CNET، پنجشنبه گذشته مرورگر کروم برای ویندوز، مک و لینوکس به‌روز رسانی شد و گوگل از کدک جدید مبتنی بر Ogg و Vorbis پرده‌برداری کرد.

هم‌اکنون نگارش توسعه‌دهنده کروم تنها مرورگری است که از این فرمت ویدئو پشتیبانی می‌کند. فایرفاکس و اپرا نیز در حال پیاده‌سازی این فرمت ویدئو هستند. کرومیوم، نگارش منبع‌باز گوگل کروم نیز این امکان را اواسط ماه گذشته پیاده‌سازی کرده بود. گوگل هنوز اعلام نکرده است که این ویژگی در نگارش بتا نیز پیاده‌سازی خواهد شد یا خیر.

گفتنی است گوگل این کدک را از شرکت On2 در ماه فوریه خرید. این کدک نسل بعدی کدک VP6 است که در پخش‌کننده فلش ادوبی به‌کار رفته بود. بزرگترین شهرت کدک‌های VP8 فعلی گوگل به‌دلیل آزادسازی این کدک است. برخلاف کدک H.264 که کنسرسیومی به‌نام MPEG LA و متشکل از 29 شرکت صاحب آن است، این کدک کاملا آزاد است و پیاده‌سازی آن برای هیچ‌کس هزینه‌ای ندارد. در حال حاضر چندین شرکت دیگر این کدک را در سیستم‌های خود پیاده می‌کنند که کوالکام، لاجیتک و تگزاس‌اینسترومنتز برخی از آنها هستند. عده‌ای معتقدند که پروژه WebM می‌تواند به‌عنوان کدک استاندارد در HTML5 نیز به‌کار گرفته شود.

گوگل در این نگارش، علاوه بر پیاده‌سازی این سیستم، باگ‌های زیادی را رفع کرده است که از جمله آنها می‌توان به از کار افتادن مرورگر بعد از خروج از حالت Sleep اشاره کرد. گوگل همچنین نگارش بتای مرورگر خود را به‌روز کرده است و باگ‌های زیادی را برای سیستم‌های عامل لینوکس، ویندوز و مک رفع کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها