دبیرکل اتحادیه عرب:

محاصره غزه باید شکسته شود

عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب در بدو ورود به نوار غزه خواستار شکستن محاصره کامل نوار غزه شد.
کد خبر: ۳۳۳۷۸۵

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، عمرو موسی امروز صبح (یکشنبه) در سفری که تنها یازده ساعت به طول خواهد انجامید ، از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد.

دبیرکل اتحادیه عرب در بدو ورود خود به نوار غزه در منطقه مرزی رفح با مصر در نشستی خبری گفت: محاصره‌ای که همگی در مقابل آن ایستاده‌‌ایم، باید شکسته شود. تصمیم اتحادیه عرب درباره شکستن محاصره غزه و درخواست برای رفع محاصره و عدم همکاری با محاصره این منطقه کاملا روشن است.

عمرو موسی همچنین پرونده آشتی ملی فلسطین را مساله‌ای اساسی دانست و گفت: ما به موضوع آشتی اراده و سیاست و موضعی چشم دوخته‌ایم که توافق میان فلسطینیان در همه امور جزئی را نشان دهد.

عمرو موسی در بدو ورود خود به غزه مورد استقبال هیئتی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی قرار گرفت.

دبیر کل اتحادیه عرب قرار است پس از دیدار با چند خانواده شهید در غزه، با اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب حماس و شماری از سران گروه‌های فلسطینی دیدار کند.

قرار است این دیدار راس ساعت 14 در منزل اسماعیل هنیه در اردوگاه الشاطئ در غرب شهر غزه به مدت 45 دقیقه برگزار و پس از آن کنفرانس خبری برقرار شود.

قرار است عمرو موسی پس از این به شمال غزه برود و در آنجا با «عزبه عبد ربه» و شماری دیگر از خانواده‌های قربانی جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند.

در همین ارتباط ، جهاد اسلامی از این سفر استقبال کرد و با بیان اینکه این سفر دیرهنگام انجام می‌شود ، اعلام کرد که امید است این دیدار به پیگیری‌های مستمر مرتبط شود تا محاصره غزه پایان یابد.

خالد البطش از سران جهاد اسلامی اعلام کرد: امیدواریم این سفر عمرو موسی سبب پیگیری موضوع محاصره غزه شود تا این محاصره هر چه زودتر پایان یابد.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها