تماشاخانه

4 نمایش جدید روی صحنه

پس از 3 روز تعطیلی، سالن‌های تئاتر تهران از یکشنبه این هفته کار خود را از سرگرفته‌اند و با به روی صحنه آمدن 4 اثر جدید، خونی تازه پیدا کرده‌اند. در این میان با اجرای 2 نمایش تازه از قطب‌الدین صادقی و میکائیل شهرستانی که از فردا مهمان تماشاخانه ایرانشهر می‌شوند، می‌توان حدس زد که هفته آینده، تالارهای نمایشی پایتخت شب‌های شلوغی را شاهد خواهند بود.
کد خبر: ۳۳۳۳۷۹

تئاترشهر: سالن اصلی این مجموعه همچنان میزبان نمایش «پروفسور بوبوس» نوشته الکسی‌فایکو به کارگردانی آتیلا پسیانی است که اجرایش تا جمعه ادامه دارد. پس از آن قرار است نمایش «منهای دو» از داوود رشیدی در این تالار اجرا شود که البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. در تالار قشقایی این مجموعه، همچنان نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ»، نوشته و کار چیستا یثربی روی صحنه است. همچنین در حالی که تالار سایه تئاترشهر این روزها میزبان نمایش «کهربا» به کارگردانی و نویسندگی سیمین امیریان است، نمایش «کا» نوشته سیاوش پاکراه و کار رحمت امینی در کارگاه نمایش اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر: سالن شماره یک این مجموعه میزبان نمایش «کالیگولا» نوشته آلبر کامو و کار همایون غنی‌زاده است و سالن استاد سمندریان آن نیز از فردا شاهد اجرای 2 نمایش «مده‌آ و نبرد» نوشته‌ هاینر مولر و کار قطب‌الدین صادقی و «خانه برنارد آلبا» به کارگردانی میکائیل شهرستانی خواهد بود که به ترتیب روی صحنه می‌روند.

تالار مولوی: این تالار دانشجویی در حال حاضر میزبان 3 نمایش «همچون انتظار الکترا» به کارگردانی صادق صفایی، «یک دقیقه سکوت» نوشته محمد یعقوبی و کار آیدا کیخایی و «شبی که راشل از خانه رفت» از پریسا مقتدی است.

خانه نمایش: نمایش «حکایت دختری که خاون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی جلال خباز، از 16 خرداد مهمان این تالار وابسته به اداره تئاتر شده است.

تماشاخانه سنگلج: نمایش «عفریته ماچین» به کارگردانی علی یداللهی در این تماشاخانه روی صحنه است.

تالار هنر: این تالار ویژه کودکان و نوجوانان امروز نیز میزبان 2 نمایش «گربه‌ای در قصر ملکه» به کارگردانی عبدالله آتشانی و «افسانه شیرزادخوان» از آدینه سمنانی است که برای 10 شب جایشان را به نمایش مشترک ایران و آلمان با عنوان«سلطان و گاگول» می‌دهند. این نمایش ایرانی ـ آلمانی که پیش از این در آن کشور روی صحنه رفته است، اجرایش از فردا شب در این تالار آغاز می‌شود.

خانه کوچک نمایش: این سالن وابسته به دانشکده هنر و معماری، همچنان شاهد اجرای نمایش «بازی استریندبرگ» به کارگردانی کتایون کلانتری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها