جدیدترین دستگاه‌های تهویه و تصفیه هوا با فناوری پیشرفته Virus Doctor ارائه شده‌اند. به گفته تولیدکنندگان، این فناوری امکان از بین بردن 9/99 درصد از ویروس‌ها ازجمله SARS و H1N1 را دارد. این فناوری که توسط شرکت Samsung Electronics، یکی از پیشتازان بازار و برنده جوایز متعدد در زمینه تولید محصولات متنوع الکترونیک ارائه شده در واقع، از سری جدید دستگاه‌های تهویه هوا و از دستگاه‌های یونیزه‌کننده هواست که از فناوری پیشرفته‌ای با نام Virus Doctor استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۹۵۴۶

این فناوری در دستگاه‌های تهویه‌ای Crystal و Vivace و دستگاه‌های تصفیه هوای الکترونیک، با همین نام مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری با افزایش کیفیت هوای داخل اتاق، بر سلامت مصرف‌کنندگان این دستگاه تاثیر گذاشته و می‌تواند 9/99 درصد از ویروس‌های هوازی ازجمله SARS و H1N1 را از بین ببرد و محیطی سالم را ایجاد کند. میانگسو کو، مدیر منطقه‌ای محصولات مرتبط با تهویه هوا در خاورمیانه و آفریقای شمالی شرکت تولیدکننده این فناوری معتقد است: شیوع بیماری‌های مسری میزان توجهات به آلودگی‌های موجود در محیط داخل ساختمان و محل زندگی را افزایش داده است. به همین خاطر سامسونگ در این زمینه تحقیقات بسیاری انجام داد و در نهایت فناوری را معرفی کرده است که در هر دو سری از این محصولات جدید وجود داشته و می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های روبه رشد مصرف‌کنندگان برای مقابله با بیماری‌های مسری قابل انتقال از طریق هوا باشد. این فناوری می‌تواند ذرات گرد و غبار، ویروس‌ها و کپک‌هایی که می‌توانند باعث حساسیت پوستی و آسیب به دستگاه تنفسی شوند، قارچ‌ها، مواد آلرژی‌زا، اکسیژن اکتیو که می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود، باکتری‌های هوازی و ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا، آبله‌مرغان و ویروس‌های خطرناک را غیرفعال کرده و از بین ببرد.

پروفسور سانگ هوی سو، از دانشگاه ملی Chungnam کره جنوبی نیز دراین‌باره می‌گوید: آزمایش‌ها ثابت کرده که این فناوری در موقعیت‌های مختلف می‌تواند گستره وسیعی از آلودگی‌ها را از بین ببرد. پتانسیل نهفته در این فناوری بسیار است و می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده این فناوری در مکان‌های مختلفی ازجمله محیط زندگی، مدارس، داخل ماشین، بیمارستان‌ها و حتی محیط‌های عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

به این ترتیب دستگاه‌های مجهز به فناوری تصفیه هوا از ویروس‌ها می‌تواند محیط زندگی کودکان و بزرگسالانی که آلرژی دارند را از ذرات آلرژی‌زا مانند ذرات غبار و میکروارگانیسم‌ها پاکسازی کرده و محیط پاکیزه‌ای را برای این افراد فراهم کنند. همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند موادی که منجر به ابتلا به آسم می‌شوند را نیز از محیط حذف کنند. در ضمن، توانایی غیرفعال کردن رادیکال‌های OH در محیط در این دستگاه، از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها