دستیابی به دانش فنی تشخیص زلزله

زلزله قابل پیش بینی شد

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به دستیابی به دانش فنی تشخیص زلزله گفت: در حال حاضر با نصب سیستم تشخیص زلزله در 6 استان کشور زلزله 24 ساعت قبل از وقوع قابل پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۲۹۲۵۴

به گزارش مهر ، سید محمود فاطمی عقدا گفت: دستیابی به دانش فنی تشخیص زلزله 24 ساعت قبل از وقوع محقق شده و هم اکنون در6 استان کشور به صورت آزمایشی سیستم پیش بینی زلزله نصب شده است.

وی با بیان اینکه تست سیستم پیش بینی زلزله 24 ساعت قبل از وقوع به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضرتستهای اولیه به خوبی به اتمام رسیده و نیازمند انجام یکسری تستهای خاص در این زمینه هستیم، ضمن اینکه تستهای تکمیلی نیز رو به اتمام است و توسعه دانش فنی این سیتم در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اظهارداشت: نصب این سیستم هم اکنون دراستانهایی که برای این منظور تامین اعتبار کرده‌اند نصب شده و در صورت تامین اعتبار لازم از سوی سایر استانها برای نصب سیستم در کل کشور مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: براساس توانمندی سیستم در تشخیص زلزله 24 ساعت قبل از وقوع، با نصب شبکه به صورت متراکم در کشور خطایی در این زمینه صورت نگیرد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران در امر تحقیقات پیش بینی زلزله از تمام کشورهای دنیا جلوتر است و روش علمی پیش بینی زلزله بر مبنای زمین شناسی ، زمین شناسی ساختمان و لرزه خیزی در حال انجام است.

اطلاعات لرزه نگاری دقیق از مناطق مختلف کشور در سیستم تشخیص زلزله 24 ساعت قبل از وقوع به دست می آید و بر اساس آن پیش بینی زلزله امکان‌پذیر می شود.

اخیرا مقامات دولتی با هشدار نسبت به وقع احتمالی زلزله در تهران در آینده، از اتخاذ تدابیری همچون ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان خروج از تهران خبر داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها