صدها علاقه‌مند به‌فوتبال می‌توانند مسابقات جام‌جهانی فوتبال امسال را به‌صورت سه‌بعدی تماشا کنند. اما به‌جای استادیوم، باید به سینما بروند.
کد خبر: ۳۲۲۷۳۸

به‌گزارش رویترز، فیفا در همکاری با سونی، در نظر دارد 25بازی از مسابقات جام جهانی را با فناوری خیره‌کننده سه‌بعدی در سینماهایی که فیلم‌ آواتار را به‌نمایش گذاشته‌اند، پخش کند. همچنین، افرادی که تلویزیون سه‌بعدی دارند در صورتی که کمپانی تلویزیونی آنها حق پخش سه‌بعدی مسابقات را از فیفا بخرد، می‌توانند این بازی‌ها را به‌صورت سه‌بعدی و در خانه تماشا کنند. این تلویزیون‌ها به عینک‌های سه‌بعدی نیازی ندارند. در حال حاضر شبکه‌های ESPN در آمریکا، Prisa در اسپانیا و SBS در کره، حقوق سه‌بعدی را در اختیار دارند. نیکلاس اریکسن کارگردان تلویزیونی فیفا ابراز امیدواری کرد که تعداد شبکه‌هایی که به دارندگان حقوق پخش سه‌بعدی می‌پیوندند، افزایش یابد.

گفتنی است در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان، امکان پخش سه‌بعدی هنوز وجود ندارد. در بریتانیا نیز شبکه BSkyB همزمان با مسابقات جام جهانی سرویس سه‌بعدی خود را راه‌اندازی خواهد کرد اما حق پخش سه‌بعدی در اختیار ITV‌ و BBC است.

اریکسن در پاسخ به این سوال که تخمین فیفا از بینندگان سه‌بعدی فیفا چقدر است، اعلام کرد: «انتظار می‌رود حدود چند صد هزار نفر تماشاچی به‌ازای هر مسابقه داشته باشیم.»

حقوق پخش مسابقات در اختیار یک شرکت سوئیسی به‌نام Aruna Media است که قرار است به 26 کشور به‌صورت زنده پخش مستقیم داشته باشد. سونی امیدوار است این تورنمنت آغاز خوبی برای تماشای تصاویر سه‌بعدی باشد. از این‌رو قصد دارد در تمام نمایندگی‌های خود، تصاویر سه‌بعدی را به‌صورت پیش‌نمایش نشان دهد. ال‌جی، پاناسونیک و سامسونگ دیگر رقبای سونی هستند که فناوری سه‌بعدی را دنبال می‌کنند. به گفته موسسه تحلیلی iSuppli، در سال جاری حدود 4میلیون دستگاه تلویزیون سه‌بعدی به فروش می‌روند که قیمت متوسط آنها مبلغ 1700دلار خواهد بود و تا سال 2015، این رقم به 78میلیون خواهد رسید. سونی در مسابقات جام جهانی کار دشواری را در پیش دارد چرا که باید حرکات سریع بازیکنان را به‌سرعت به تصاویر سه‌بعدی بدل کرده و آنها را به سینماها بفرستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها