چرا و چگونه؟

هدفون،از نیاز تا انتخاب

اگر کمی زمان و دقت بیشتری در حین انتخاب یک هدفون صرف کنید لذت متفاوتی در گوش دادن به موسیقی را تجربه خواهید کرد. در حال حاضر دو نوع هدفون در بازار وجود دارد که نحوه انتقال صدا در هر دو به گوش میانی و داخلی یکسان بوده و تنها در رد کردن و کاهش اثر سر و صداهای زائد محیطی تفاوت‌هایی دارند. در حقیقت مهم‌ترین فاکتوری که در برتری یافتن یک هدفون نسبت به هدفون دیگری ایفای نقش می‌کند شیوه حذف سر و صداهای اضافی محیطی است.
کد خبر: ۳۲۲۱۰۷

هدفون‌های متمرکزکننده صدا

این نوع هدفون‌ها عمدتا مخروطی شکل بوده و به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که کاملا در مجرای ورودی گوش جای می‌گیرند. این نوع هدفون‌ها معمولا کار خود را به خوبی انجام می‌دهند اما مشکل کوچکی نیز وجود دارد.

مجرای گوش هر فرد از حیث اندازه با دیگری متفاوت است. از این رو ضروری است تا هدفونی که از این نوع انتخاب می‌کنید کاملا اندازه مجرای گوش شما باشد. اگر هدفونی که برای خرید انتخاب کرده‌اید از این نوع باشد حتما باید در جای خود محکم قرار گرفته و در عین حال در حین استفاده از آن دردی نیز احساس نکنید.

هدفون‌های حذف‌کننده صداهای محیطی

این نوع هدفون‌ها در مقایسه با هدفون‌های مخروطی شکل بزرگ‌تر هستند. در دل این نوع هدفون‌ها میکروفون مخصوصی تعبیه شده است که سر و صداهای محیطی را زیر نظر قرار می‌دهد و برای حذف اثر آنها بر کیفیت صدایی که از دستگاه پخش‌کننده موسیقی، رادیو و نظایر آنها پخش می‌شود، امواج به اصطلاح ضد صدا منتشر می‌کنند.

مصرف انرژی این نوع هدفون‌ها کمی بیشتر است از این رو با اتمام باتری داخلی دیگر موسیقی را پخش نمی‌کنند. زمانی که از این نوع هدفون استفاده می‌کنید گویی در اتاق ساکتی به موسیقی گوش می‌دهید. استفاده از این نوع هدفون‌ها در نقاطی همچون هواپیماها که سر و صدای موتور آنها بخوبی احساس می‌شود لذتی متفاوت از گوش دادن به موسیقی را به همراه دارد. در حین خرید هدفون به یک نکته اساسی توجه داشته باشید. برگ برنده یک هدفون مناسب در این است که حجم بیشتری از سر و صداهای زائد محیطی را رد کند. گریه نوزاد، سر و صدای ناشی از ترافیک‌های سنگین درون‌شهری و حتی نشستن و برخاستن هواپیماها از جمله این سر و صداها هستند. در این صورت است که حتی در صورتی که در محیطی شلوغ به موسیقی از طریق هدفون گوش می‌دهید نیازی به زیاد کردن صدای هدفون نخواهید داشت.

سعید حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها