هفت روز هفت جمله

کی من؟ تقابل؟

فارس: علی دایی وقتی حرف می‌زند همیشه خبرساز است. «تمام تلاشم را در تیم ملی به کار گرفتم، آقایانی که می‌گفتند جای من در تیم ملی نیست حالا جواب دهند. مایلی‌کهن مربی و بزرگ من است».
کد خبر: ۳۱۹۹۲۶

خط فقر کجاست؟

ایلنا: این خط فقر هم برای بسیاری از سیاسیون شده است دردسر. یک زمانی بود و نبودش سوال بود و حاشیه‌ساز و یک زمان دیگر (که حالا باشد) اندازه‌اش. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار در پاسخ به این پرسش که فاصله خط فقر با حداقل دستمزد کارگران چقدر است، گفته است: «‌نمی‌دانم خط فقر چقدر است، اگر میزان خط فقر را از حداقل دستمزد کم کنیم، فاصله آن بدست خواهد آمد.»

پیشخدمتی کردم

مهر: مهران احمدی حالا دارد مزد روزهایی را می‌گیرد که در به در و با هر سختی و مشکلاتی بود دست و پنجه نرم کرد تا بتواند در رشته مورد علاقه‌اش که همان بازیگری است درس بخواند. «من برای دیده شدن بازی نمی‌کنم. حدود 21 سال است که درتئاتر کار می‌کنم. با پیشخدمتی تئاتر خواندم و به دانشگاه رفتم.»

هدیه عید: بلیت سینما!

مهر: سهراب سلیمی کارگردان تئاتر معتقد است جامعه را عموم مردم می‌سازند اما خواص در شکل‌گیری فرهنگ موثرترند. البته همه این حرف‌ها در پاسخ به پرسشی در مورد هدیه فرهنگی بود. «روزگاری بچه‌ها علاقه زیادی برای دیدن تئاتر و نمایش‌های روحوضی داشتند. دلیلش هم این بود که یکی از هدایایی که پدر و مادرها به بچه‌ها می‌دادند بلیت تئاتر و سینما بود.»

تسویه‌حساب آری، آتش‌بس نه

ایسنا: «اگر من به سینما به مثابه تجارت نگاه می‌کردم بطور طبیعی بعد از «آتش‌بس» که راحت پروانه نمایش گرفت و فروش خوبی هم کرد، «آتش‌بس 2» را می‌ساختم نه «تسویه‌حساب» را، بنابراین می‌توانم بگویم با تمام این محدودیت‌ها من حقیقتا سعی می‌کنم که به مردم این کشور وفادار بمانم.» ربط وفاداری به مردم و ساخت فیلم تازه میلانی را هر چه جستجو کردیم نفهمیدیم، شرمنده.

آخه چرا؟

«باید دید خروجی مراکز آموزشی هنر در کشور ما چیست؟ چرا خروجی‌های دوره‌های بازیگری و کارگردانی وارد حوزه سینما و تئاتر نمی‌شوند؟» اینها هم گوشه‌ای از حرف‌های جهانگیر الماسی در برنامه سینما 4 بود.

عذرخواهی

در آخرین شماره نسل سوم در ستون «کی چی گفت» به اشتباه صحبت‌های جمال شورجه در مورد فیلم به رنگ ارغوان به نقل از علی مطهری در همین ستون آمده بود که بدینوسیله از این نمایده محترم مجلس عذرخواهی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها