کد خبر: ۳۱۹۷۶۶

دوستان عزیزم آیا می‌دانید چرا گاو در برابر پارچه رنگی خشمگین می‌شود؟

در پیرامون اسرار گاوبازی مطالب گوناگونی گفته شده است. مثلا می‌گویند که هر چیز قرمز رنگ گاو را مهیج و خشمگین می‌سازد و باعث حمله این حیوان می‌شود. به همین علت فرد گاوباز باید پارچه قرمز رنگی با خود داشته باشد و با مهارت آن را در برابر گاو به حرکت درآورد.

ولی حقیقت امر آن است که گاو‌باز پارچه‌های دیگری از رنگ سفید، زرد، سبز و سیاه هم استفاده کرده و توانسته گاو را به هیجان آورد. برای آن‌که گاوها اصلا رنگ را تشخیص نمی‌دهند و به اصطلاح کور رنگ هستند. بسیاری از گاوبازها شخصا و به‌طور اختصاصی این موضوع را امتحان کرده و قبول دارند و برخی از آنها هم بازی‌های خود را با پارچه‌های سفید رنگ اجرا کرده‌اند.

حال ببینیم چه چیز سبب خشم گاو می‌شود؟ آنچه مسلم است رنگ قرمز اصلا هیچ تاثیری در خشمگین ساختن گاو ندارد و آنچه در این بازی موثر و مهم است شیوه و تکان دادن پارچه در برابر گاو است. بنابراین حرکت پارچه است که باعث خشم گاو می‌شود نه رنگ پارچه. زیرا گاو کوررنگ است و هیچ‌گونه رنگی را تشخیص نمی‌دهد. پس اگر پارچه سفیدی هم در برابرش به حرکت درآورید به هیجان آمده و خشمگین می‌شود و از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها