کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان از بازدید 918 هزار و 725 نفر گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تحت پوشش این اداره تا پایان 13 فروردین خبر داد. حسین یزدان‌مهر گفت: باغ و حمام تاریخی فین، چشمه سلیمانیه، تپه‌های باستانی سیلک، مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه‌های تاریخی عامری‌ها و بروجردی‌ها، مجموعه بازار و کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان از جمله جاذبه‌ها و اماکن تحت پوشش اداره میراث فرهنگی کاشان است.
کد خبر: ۳۱۹۶۵۴

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: ایجاد 5 تقاطع غیرهمسطح در مسیر راه‌آهن خرمشهر- اهواز در دستور کار راه‌آهن جنوب قرارگرفته است. علیرضا احتشامی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح تبدیل کردن تقاطع‌های همسطح با ریل راه‌آهن به تقاطع غیرهمسطح و کاهش تلفات و ارتقای ایمنی در این بخش است. وی افزود : برای احداث هر تقاطع غیر هم سطح به بیش از 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است .

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: برداشت نوبرانه محصول هندوانه از سطح 10 هزار هکتار از مزارع استان خوزستان آغاز شد.عملیات برداشت این محصول تا نیمه خرداد ادامه خواهد یافت. متوسط عملکرد مزارع هندوانه خوزستان 30 تن در هر هکتار است. به غیر از آبادان در تمامی شهرهای استان هندوانه کشت می‌شود. پیش بینی می شود امسال 300 هزار تن محصول هندوانه در خوزستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

بیرجند – خبرنگار جام‌جم: مدیر کل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر خراسان جنوبی در خردادماه امسال خبر داد.عابدین محمدی با اشاره به این که آخرین مهلت ثبت‌نام 31 فروردین است، افزود: کارآفرینان استان که دارای کسب و کارهای جدید کمتر از 5 سال تاسیس هستند، می‌توانند با تکمیل کاربرگ‌های مربوطه در این جشنواره ثبت نام نمایند.

وی اظهار کرد: این جشنواره به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، ارتقاء خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود.

بوشهرـ خبرنگار جام‌جم: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر به‌دلیل شرایط مناسب جوی هم اکنون به عنوان قطب اصلی تولید کنار پیوندی (میوه مخصوص منطقه گرمسیری) کشور تبدیل شده است. مهندس منوچهری افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 550 تن کنار پیوندی از باغات استان برداشت شود.

وی با اشاره به توجه ویژه مسوولان سازمان متبوع خود در خصوص توسعه کشت این محصول در استان یادآور شد: با مطالعاتی که توسط مرکز تحقیقات و مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان جهت توسعه این محصول انجام شد ه هم اکنون 160 هکتار از اراضی استان زیر پوشش این محصول است.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اعلام کرد: 5/4 میلیون مسافر نوروزی در ایام تعطیل وارد استان شدند.پرویز پورفرخی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: بیشترین بازدیدکنندگان مهمانان نوروزی از شهرستان‌های اهواز، آبادان، اندیمشک، ایذه و شوش می‌باشد.وی با بیان این‌که ورودی این تعداد مسافر نوروزی به استان در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، گفت: بارندگی‌های مناسب سال گذشته، وضع آب و هوا و آماده‌سازی شهرها ازجمله عوامل افزایش ورود مهمانان نوروزی به استان خوزستان بود.

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: همزمان با نوروز باستانی 1389 یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های آفتابی ایران زیر نظر رصدخانه دانشگاه کاشان در آران و بیدگل ساخته شد.این ساعت یک مدل خاص از ساعت‌های استوانه‌ای است که به ساعت آفتابی مدل سیاره‌ای معروف است، از ویژگی‌های این ساعت آفتابی این است که علاوه بر نشان دادن ساعت (یعنی زمان خورشیدی) قابلیت نشان دادن تاریخ را نیز دارد و زمان خورشیدی را با این ساعت می‌توان با دقت حدود 3 دقیقه و همچنین تاریخ را می‌توان حداقل با دقت 5 روز از روی آن مشاهده کرد.

کرمانشاه - ایسنا : یک هنرمند موج باف کرمانشاهی گفت: موج بافی استان کرمانشاه که روزگاری زبانزد خاص و عام بود، امروز دیگر رونق ندارد و کمتر هنرمندی در این استان به موج بافی می‌پردازد. محمدرضا صوفی با اشاره به این‌که اکنون این هنر را رها کرده، افزود: اکنون به تولید گیوه مشغول هستم و این هنر نیز سختی‌های بسیاری دارد. این صنعتگر کرمانشاهی ادامه داد: موج، دستبافته‌ای زیبا با کاربری فراوان است که رختخواب پیچ نیز نامیده می‌شود. وی با بیان این‌که از این دستبافته در زندگی روستایی و عشایری به عنوان روانداز استفاده می‌شود، تصریح کرد: موج، روانداز مناسبی برای فصول سرد سال است، ضمن این‌که در زمستان نیز از موج به جای پرده استفاده می‌شود.

اهواز ـ‌ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان خوزستان اعلام کرد: استان خوزستان برای رسیدن به میانگین نرخ بیکاری کشور یعنی 7 درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه، نیازمند 390 هزار فرصت شغلی است.

منوچهر سید جلالی افزود: بخش خدمات نسبت به دیگر بخش‌ها رشد مناسبی در ایجاد شغل نداشته است.وی توسعه اشتغال خوزستان و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار را منوط به توسعه و توجه به بخش خدمات عنوان کرد و افزود: در صورتی که بخش خدمات استان توسعه یابد علاوه بر تامین اشتغال جمعیت فعال استان، برای استان‌های دیگر نیز زمینه شغل فراهم می‌شود.

قشم - ایسنا : در حال حاضر مشکل عمده‌ای که در بحث مدیریت شهری قشم وجود دارد این است که هیچ‌گونه تقسیم کار و مرزبندی وظایف بین دستگاه‌های متولی در عمران شهری قشم وجود ندارد. علی بازماندگان قشمی شهر دار قشم با اعلام این مطلب و با اشاره به وضعیت و مشکلات توسعه شهری قشم اظهار کرد: از سال 70 تاکنون در بحث عمران و خدمات زیربنایی و بحث مبلمان شهری به نسبت درآمدهایی که در جزیره حاصل شده است، کارهایی زیادی صورت پذیرفته اما طی این 18 سال این ضعف عمده همیشه وجود داشته و آن نیز نبود یک برنامه توسعه شهری مشخص و مدون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها