از دور از نزدیک

سنگ قبر سارتر پیدا شد

سنگ قبر ژان پل سارتر، نویسنده و فیلسوف سرشناس فرانسوی که 30 سال پیش ناپدید شده بود در کشور کلمبیا پیدا شد.این سنگ قبر 20 در 30 سانتی‌ متری که از 4 نقطه دچار شکستگی شده روی آن سنگ قبر تنها عبارت «ژان پل سارتر 1905 1980» حک شده است.
کد خبر: ۳۱۹۱۷۶

به گزارش فارس، این سنگ قبر از 20 مارس سال جاری (29 اسفند سال گذشته) در شهر کالی در کشور کلمبیا به نمایش گذاشته شده است.

این قطعه سنگ جزئی از میراث آرنولفو والنسیا، نویسنده کلمبیایی است که بین کتاب‌هایش بوده و بازماندگان او آن را پیدا کرده‌اند.دختر این نویسنده کلمبیایی در مصاحبه‌ای گفته است که پدرش پیش از مرگ موضوع این سنگ قبر را به او گفته است.

ویلیام اوسپینا، نویسنده کلمبیایی نیز گفته است، آرنولفو والنسیا سال‌ها پیش نزد او اعتراف کرده که این سنگ قبر را از گورستان مون پارناس در شهر پاریس دزدیده است!

سارتر سال 1980 میلادی درگذشت و پس از سرقت سنگ مزار او، سنگ قبر مشترکی برای او و سیمون دوبوار، شریک زندگی‌اش در نظر گرفته شد. ‌

درمان بیماری با زنگ موبایل

یک مخترع ژاپنی تعدادی «آهنگ‌های زنگدار» ویژه تلفن‌های همراه ساخته است که نقش درمانی دارند و می‌توانند در معالجه بیماری‌هایی چون بی خوابی، تنبلی و آلرژی مورد استفاده قرار گیرند.

به نظر می‌رسید آهنگ‌های زنگدار درمانی، یک شوخی باشند اما واقعیت دارند و به گفته سخنگوی ایندکس بزرگ‌ترین شرکت مخابرات ژاپن بارگذاری این آهنگ‌ها با استقبال چشمگیری مواجه شده‌ است.

به گزارش مهر، این آهنگ‌ها شامل 26 آهنگ زنگدار موبایل هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا مشکلاتی مانند بی‌خوابی مزمن، خستگی، تنبلی، آلرژی به گرده افشانی گیاهان و بد حالتی پوست را حل کنند.

این آهنگ‌ها به خاطر یک تخلیه امواج آلفا که ترکیبی از صداهای جنگل مثل آواز پرندگان یا صدای جریان آب است عمل درمانی خود را انجام می‌دهند.

این آهنگ‌ها که با همکاری یک تیم پزشکی ساخته شده‌اند برخی از بسامدهای مختلف را ساطع می‌کنند. برای مثال افرادی که از آلرژی به گرده افشانی رنج می‌برند می‌توانند این آهنگ‌ها را در کنار حفره‌های بینی خود پخش کنند و پس از چندبار پخش آهنگ، حفره‌های بینی باز می‌شود و آبریزش آنها از بین می‌رود!

هر تلفن می‌تواند به صورت شخصی شود و براساس نوع بیماری کاربر آهنگ درمانی مورد نظر را انتخاب و بارگذاری کند . بسامد آهنگ‌ها براساس نوع بیماری تغییر می‌کند. ‌

چشم مصنوعی می‌بیند

دانشمندان استرالیایی نمونه آزمایشی یک چشم مصنوعی را معرفی کردند که می‌تواند به بهبود دید افرادی که از بیماری «نابینایی تدریجی» رنج می‌برند کمک کند. نابینایی تدریجی (آب سیاه) نوعی بیماری است که بتدریج موجب تخریب چشم و سرانجام نابینایی می‌شود.

به گزارش مهر، این چشم مصنوعی از یک دوربین ویدئویی که روی عینک بیمار نصب شده است، برای شکار تصاویر استفاده می‌کند، سپس این تصاویر به پالس‌های الکتریکی ترجمه می‌شوند.

این پالس‌ها الکترودهای پیوند زده شده به شبکیه چشم را تحریک می‌کنند و با تحریک فضایی از شبکیه که مسوول دریافت پیام‌های بصری است، بیمار می‌تواند این سیگنال‌ها را همانند یک تصویر عادی ببیند.

این چشم بیونیک حاصل تلاش10 سال تحقیقات دانشمندان و حمایت 28 میلیون یورویی دولت استرالیاست. پس از دوره آزمایش‌ها، این چشم مصنوعی ظرف 3 سال آینده به اولین بیمار داوطلب پیوند زده خواهد شد.

با صدای بلند بخندید

تا می‌توانید بیشتر و بلندتر بخندید؛ چراکه پژوهشگران بتازگی از این مساله که خندیدن و طول عمر با هم در ارتباط هستند، فراتر رفته و به این نتیجه رسیده‌اند که نوع خنده در هر فرد با افزایش طول عمر وی رابطه مستقیم دارد.

به گزارش مجله علوم روانی، پژوهشگران با بررسی تصاویر مربوط به 230 ورزشکار مشهور که هم اکنون در قید حیات نیستند، نحوه خندیدن این افراد را به 3 بخش لبخندهای جزئی (کوچک)، خندیدن میانه (متوسط) و قهقهه (هنگام خندیدن) تقسیم کرده‌اند.

به گزارش مهر، بنابر نتایج این پژوهش، کسانی که در زمره سومین گروه قرار گرفته‌اند، از 2 گروه دیگر بیشتر عمر کرده‌اند.

براساس این پژوهش، میانگین طول عمر افراد دارای خنده‌های کوچک، تنها به 45 سال رسیده است. در حالی که این میانگین در افراد دارای خنده‌های متوسط 5/72 سال و در گروه قهقهه‌زنان به 9/79 سال (نزدیک به دو برابر گروه اول) رسیده است. پس توصیه پژوهشگران را جدی بگیرید و تا می‌توانید بیشتر و بلندتر بخندید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها