در پی اهانت به اماکن مقدس اسلامی خشم مسلمانان جهان برانگیخته شد

تشدید درگیری‌ها در بیت المقدس

به دنبال اهانت‌های مکرر و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اماکن مقدس اسلامی در پایتخت فلسطین ، خشم مسلمانان جهان برانگیخته شد و درگیری‌ها در بیت المقدس به اوج خود رسید. به گزارش خبرگزاریها، همزمان با روز خشم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، بیت المقدس شاهد یک اعتصاب عمومی بود. حماس با اعلام روز خشم ملی علیه رژیم صهیونیستی، حوادث اخیر را پیامی سیاسی وملی به سران صهیونیست در باره هرگونه اقدام علیه مقدسات اسلامی دانست. گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی ویژه اسرائیلی با لباس‌های عربی در میان تظاهرکنندگان حضور می‌یابند و آنها را دستگیر می‌کنند.این در حالی است که درگیری در بیت المقدس طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده است و تدابیر امنیتی در بخش قدیمی قدس در بالاترین سطح ممکن است.
کد خبر: ۳۱۷۹۶۳

انتفاضه دیگر

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: احمد قریع نخست‌وزیر پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و از اعضای ارشد جنبش فتح هشدار داد که اگر اسرائیل به ساخت ‌وسازها در قدس شرقی ادامه دهد و منازل اعراب را تخریب کند، انتفاضه دیگری روی خواهد داد.

از چند هفته پیش و پس از تصمیم رژیم صهیونیستی در الحاق حرم ابراهیمی در شهر الخلیل و مسجد بلال در شهر بیت لحم در کرانه باختری به فهرست ادعایی موسوم به میراث یهودی، تنش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. تنش‌ها هنگامی افزایش یافت که همزمان با موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز مذاکرات غیر مستقیم صلح و همچنین حضور جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، کمیته شهرک سازی رژیم صهیونیستی از ساخت 1600 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داد.

بازی با آتش

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس هم اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس را بازی با آتش برای شعله‌‌ور کردن تمام منطقه دانست و گفت: هر کس با این آتش بازی کند در آن خواهد سوخت. وی در جریان نشست رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم سوریه در دمشق گفت: ما به جامعه بین‌الملل و کشورهای بزرگ و حامی رژیم صهیونیستی درباره خطرات اقدامات این رژیم هشدار می‌دهیم.

این رهبر برجسته فلسطینی اهالی بیت‌‌المقدس و به‌ویژه شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی را به آغاز برنامه مستمر و اقدامات جدی به منظور حمایت از مسجدالاقصی در مقابل تلاش‌های رژیم اشغالگر قدس برای هتک حرمت به آن فراخواند.

تشدید درگیری‌ها

شیخ محمد حسین مفتی قدس اشغالی نیز با دعوت از مردم برای حضور در مسجدالاقصی برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی تاکید کرد که روزهای آینده شاهد افزایش تحرکات اشغالگران علیه این مکان مقدس خواهیم بود.

مفتی قدس در اظهاراتی که از رادیوهای محلی در غزه پخش شد، خواستار حضور گسترده مردم در مسجدالاقصی برای مقابله با تهدیداتی شد که رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی علیه این مکان مقدس اعمال می‌کنند.

وی ضمن دعوت از مردم برای برپایی نماز در مسجدالاقصی گفت: مسوولان اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش می‌برند و جلوی نمازگزاران را می‌گیرند و محدودیت‌های شدیدی اعمال می‌کنند.

مفتی قدس تاکید کرد که کابینه اشغالگر تنها به ساخت واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی اکتفا نکرده و سعی دارد تا به مقدسات اسلامی از جمله مسجدالاقصی نیز ضربه بزند.

شیخ محمد حسین با اشاره به تونل‌سازی رژیم صهیونیستی در زیر مسجدالاقصی و بستن درهای آن به روی فلسطینی‌ها هشدار داد که روزهای آینده شاهد افزایش خطرناک اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها