کد خبر: ۳۱۵۲۴۲

چینی‌ها را برق بیندازید

‌ اگر می‌خواهید ظروف چینی شما تمیز و براق شود، آنها را داخل دیگی پر از آب سرد و پودر لباسشویی قرار دهید و زیر دیگ را روشن کنید تا آب به جوش آید. پس از چند دقیقه با کشیدن یک ابر روی آنها همه درخشان و زیبا خواهند شد.

لکه‌های قدیمی

‌ لکه‌هایی را که از مدت‌ها پیش بر روی رومیزی و یا لباس باقی مانده‌اند را با محلول زیر پاک کنید: 2 قاشق غذاخوری پودر لباسشویی، 3 قاشق غذاخوری سرکه و یک لیتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشویید.

زنگ زدایی

‌ اثر زنگ فلزات، بخصوص رگه‌های فلزی بر روی لباس را می‌توان با لیمو ترش از بین برد.

لیمو ترش را از وسط به دو نیم کنید و آن را روی لکه مورد نظر فشار دهید، و آب آن را روی لک زدگی بریزد. سپس یک لایه نمک روی آن ریخته و لباس را در مقابل آفتاب آویزان کنید.

پرده‌های دوده گرفته

‌ پرده‌های سیاهتان را با دو سه قاشق جوش‌شیرین، کمی سرکه و مقداری آبلیمو می‌توانید سفیدتر کنید. این مواد را داخل ماشین رختشویی اضافه کنید و بگذارید بدون آبکشی دو دست پرده با آن شسته شود سپس آب‌کشی کرده با پودر صابون آن را بشویید.

این آب طلا است!

‌ هیچ می‌دانستید آب آکواریوم که آن را دور می‌ریزید کود مناسب و سبکی برای گیاهان به حساب می‌آید. پس از این به بعد قدرش را بدانید.

طلا جواهر درخشان

‌ راز درخشان ماندن طلا و جواهر شما همان راز درخشان ماندن دندان‌های شما است. بله خمیر دندان!

استفاده‌های دیگر از جارو برقی ‌

‌ جارو برقی علاوه بر این‌که مک می‌زند فوت هم می‌کند. از این قسمت جارو برقی برای تمیز کردن داخل چرخ خیاطی دستگاه پخش دی وی دی و کیس کامپیوتر خود استفاده کنید.

‌ از شوینده‌ها و سموم دفع آفات و حشره‌کش‌ها تا می‌توانید کمتر مصرف کنید.

‌ برگ توتون و ادویه‌هایی مثل پودر سیر و زرچوبه برای دفع مورچه و حشرات موثر است.

‌ چراغ‌های اضافه را خاموش کنید و در یخچال را مدت زمان کمتری باز نگه دارید.

‌ مواد یخ زده را سریع‌تر مصرف کنید.

‌ از ظرف یک بار مصرف و کیسه نایلون و نایلکس و بطری پلاستیکی و مانند اینها پس از شستن در صورت نداشتن منع مصرف بیش از یک بار استفاده کنید.

‌ ترجیحا به جای استفاده از ظروف یک بار مصرف از ظروف و قاشق و چنگال‌های چند منظوره کوچک و تاشوی سفری استفاده کنید که قابل شستشو باشد و محیط زیست را به خطر نیندازد.

‌ نان‌های اضافی را خشک کرده برای ترید آبگوشت خود نگه دارید یا با آن آرد سوخاری درست کنید.

‌ ظرف‌هایی که چرب نیستند را با آب ولرم بشویید.

‌ حتی‌المقدور به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید تا گاز کمتری مصرف شده این ذخیره ملی برای نسل‌های بعدی نیز باقی بماند.

‌ ماشین ظرفشویی و رختشویی را فقط وقتی به کار بیندازید که تمام ظرفیت آن پر شده باشد. هر مقدار کسری ظرفیت به معنای به کار بردن انرژی اضافه است.

‌ در روزهای آفتابی رخت‌ها را به جای خشک کردن در ماشین در آفتاب خشک کنید تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

‌ برنج شب مانده را به جای این که دور بریزید با افزودن یک تخم‌مرغ و کمی ماست تبدیل به ته دیگ خوشمزه‌ای برای غذای جدید خود کنید.

خواهید دید که همه این ته دیگ خوشمزه را دوست خواهند داشت.

‌ اگر نان اضافه‌ای در خانه مانده که می‌دانید یکی دو روزه تمام می‌شود حتما همان روز اول در فریزر نگه دارید که هم تازه بماند و هم جلوی کپک زدن آن گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها