جشن در کره شمالی

کیم جونگ ایل 68 ساله شد

کره شمالی روز سه‌شنبه با تحسین شدید کیم جونگ ایل، رهبر این کشور شصت و هشتمین سالگرد تولد وی را جشن گرفت، ولی موضع نرمتری در مقابل آمریکا و کره جنوبی پس از یک سال پرتنش اتخاذ کرد.
کد خبر: ۳۱۲۴۰۴

به مناسبت تولد کیم جونگ ایل، کودکان در سراسر کره شمالی بسته‌های شیرینی و بیسکویت دریافت کردند و مراسم نمایش شنای آکروباتیک و یک فستیوال گل در این کشور برگزار شد.

هم‌چنین جلسه حزب کمونیست کره شمالی برگزار شد و مقام‌های ارتش و دولت این کشور کیم جونگ ایل را که وارد شصت و هشتمین سال عمر خود می شد، بزرگترین و برجسته‌ترین رهبر سیاسی و یک فرمانده درخشان و بی همتا در عصر حاضر نامیدند.

اما برخلاف سال‌های گذشته در روز تولد کیم جونگ ایل که کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرده و متعهد به پرتاب یک موشک بالستیک می شد، این بار لحن نرم‌تری اتخاذ کرد.

کیم یونگ نام، مرد شماره دو کره شمالی ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن روابط خصمانه با آمریکا از طریق گفتگو و مذاکره به تمایل پیونگ یانگ به ارتقای روابط متشنج بین دو کره و بالا بردن استانداردهای زندگی در کره شمالی اشاره کرد.

کره شمالی در آوریل 2009 یک موشک پرتاب کرد که باعث برانگیخته شدن انتقادهای بین‌المللی از این کشور و هم‌چنین خروج این کشور از گفتگوهای هسته‌ای شش جانبه شد.

کیم جونگ ایل که در اوت 2008 دچار یک عارضه مغزی شد به نظر می رسد که در حال تدارک جانشینی یونگ اون، جوان ترین پسر خود به جای خویش است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر تحت فشار چین، متحد اصلی خود تمایل خود به بازگشت به گفتگوهای هسته‌ای را اعلام کرده است اما اولین چیزی که این کشور می‌خواهد لغو تحریم‌ها و تعهد آمریکا به مذاکره در خصوص یک پیمان صلح رسمی است که واشنگتن آنها را رد کرده است.

پایک هاکسون، از اندیشکده نهاد خصوصی سجونگ در سئول اظهار داشت:‌ کره شمالی به این خاطر لفاظی‌های خود را کاهش داده که در حال اجرای یک استراتژی برای بقای خود و آبادانی در قرن 21 است.

پایک به خبرگزاری فرانسه گفت: ‌آنچه کره شمالی به عنوان یک استراتژی خروج نیاز دارد ارتقای مناسبات با آمریکا، ‌ژاپن و ‌کره جنوبی و دریافت کمک از آنها برای بقا است.

وی گفت:‌ کره شمالی باید کالاهای مصرفی کافی را برای ارتقای استانداردهای زندگی مردم تامین کند و راه را برای تبدیل شدن به یک کشور آباد و قدرتمند همانگونه که تعهد شده هموار کند.

وی افزود: انتظار می‌رود که کره شمالی و آمریکا در اوایل ماه آینده گفتگوهایی را برای کاهش اختلافات خود برگزار کنند و گفتگوهای شش جانبه در اواخر ماه مارس از سرگیری شود.

گزارش‌های رسمی حاکی از این است که کیم جونگ ایل در 16 فوریه 1942 در مونت پائکتو به دنیا آمده اما بیشتر تحلیل گران معتقدند که وی در سال 1941 و در سیبری جایی که پدرش در تبعید به سر می‌برده، متولد شده است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها