مادرانه

شیر دادن دوقلو‌ها

کد خبر: ۳۱۱۶۷۷

می‌توانید از چند حوله بزرگ یا بالش برای کمک به قرار گرفتن و ثابت ماندن نوزادها در وضعیت مناسب، استفاده کنید. باید دقت کنید که محل شیردهی نوزاد سطح بزرگ و محکمی داشته باشد تا کمک کند هر دو کودک به صورت همزمان در وضعیت مناسب قرار گیرند و در نتیجه دست‌های شما آزاد باشد که بتوانید بچه‌ها را جابه‌جا کنید یا اگر شیر خوردن آنها تمام شده، پشت آنها را بمالید تا آروغ بزنند.

با استفاده از یک بالش مناسب، می‌توانید وضعیت خود یا نوزادان را در حین شیردهی تغییر دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از حالت عادی نشسته که نوزاد از زیر سینه شما شیر می‌خورد به حالت درازکش به پهلو، تغییر وضعیت دهید؛ یا این‌که می‌توانید از ترکیبی از این دو حالت استفاده کنید. بهتر است
در هر بار شیر دادن، جای دوقلوها را برای شیر خوردن از سینه‌های چپ و راست عوض کنید، خصوصا اگر یکی از دوقلوها بیشتر از دیگری شیر می‌خورد.

برای این‌که اشتباه نکنید اگر دوقلوهای یکسان دارید به آنها لباس‌های گوناگون بپوشانید تا متوجه شوید کدام در چه وضعیت تغذیه‌ای قرار دارد. تغییر وضعیت شیردهی غدد هردو سینه را فعال نگه می‌دارد. همچنین تغییر متناوب محل کودکان، موجب می‌شود که چشم‌های آنها به اندازه یکسان به سمت راست و چپ متمایل شده و تحریک شوند.

اگر امکان داشته باشد خوب است هنگام شیردهی کسی در کنارتان باشد که در اوایل کار به شما کمک کند تا شیر در دهان و بینی نوزاد نپرد و از یکی از نوزادان غافل نشوید. البته به مرور زمان برای کنترل هردو نوزاد تسلط بیشتر می‌یابید. بعضی از مادران نیز ترجیح می‌دهند بی‌سروصدا یکی از نوزادان را به اتاق دیگری منتقل کرده، شیر دهند و بعد سراغ دیگری بروند.

به هر حال شیر دادن نوزادان دوقلو از تغذیه آنان با شیرخشک خیلی بهتر است، زیرا می‌تواند ضعف ناشی از دوقلو بودن این نوزادان را به خوبی جبران کند.

این روش به دلیل آماده بودن همیشگی شیر در سینه مادر به نسبت شیر دادن با شیشه زمان کمتری می‌برد، زیرا مادر همیشه شیر گرم و آماده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها