آنچلوتی، دریای آرامش

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی چلسی از زمانی که به لندن رفته، ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با بازیکنانش برقرار کرده و از تجربه سال‌ها مربیگری‌اش بخوبی بهره گرفته است. او با ستاره‌های بزرگی در میلان کار کرده و حالا خوب می‌داند چه رفتاری با ستاره‌های چلسی داشته باشد. از این‌رو، تیم او انسجام خوبی دارد و روزهای درخشانی را انتظار می‌کشد. دکو، بازیکن برزیلی‌تبار چلسی، بر این موضوع تاکید کرد و به ونگر و فرگوسن هشدار داده که چلسی با مربیگری آنچلوتی اجازه نمی‌دهد جام قهرمانی به این تیم‌ها برسد. به اعتقاد دکو چلسی روز به روز بهتر می‌شود و بازیکنان برنامه‌ها و تاکتیک‌های آنچلوتی را در زمین بهتر پیاده خواهند کرد.
کد خبر: ۳۱۱۴۰۰

دکو تاکید می‌کند که آنچلوتی در چلسی نیز دریای آرامش خواهد ماند و این یکی از رموز موفقیت این مربی ایتالیایی است.

آنچلوتی شیوه‌های خاص خود را برای برقراری ارتباط دوستانه و گرم و در عین حال احترام‌آمیز با بازیکنان دارد. او سعی می‌کند در جلسه‌های تمرین، در رختکن و حتی در اوقات فراغت بازیکنان، این ارتباط را حفظ کند و زمینه‌های نزدیکی بیشتر با بازیکنان را فراهم سازد.

او بتازگی تمام بازیکنان تیمش را به صرف شام در محیطی آرام دعوت کرد و فرصتی مناسب برای نزدیکی بیشتر بازیکنان با یکدیگر و خود او ایجاد کرد. آنچلوتی خوب می‌داند که در هفته‌های اخیر تیمش زیاد موفق نبود و از 9 بازی تنها 18 امتیاز کسب کرد. بنابراین یکی از نقاط ضعف تیمش را مسائلی روحی و روانی تشخیص داد و سعی کرد این ضعف را در چلسی برطرف کند تا تیم طراوت روحی بیشتر و انگیزه بالاتری برای حضور در نبرد برای کسب عناوین قهرمانی به دست آورد. به همین سبب بازیکنانش را به شام دعوت کرد.

حسن آنچلوتی در این است که در لحظه‌های دشوار، خشمگین و عصبانی نمی‌شود و از کوره در نمی‌رود. بلکه با مسائل با خونسردی برخورد می‌کند و به دنبال یافتن راه چاره‌ برای غلبه بر مشکلات می‌گردد. اقدام او برای دعوت بازیکنان به شام، در همین راستا بوده است. این کار آنچلوتی روی بازیکنان بویژه دکو اثر زیادی داشت، به طوری که این بازیکن برزیلی‌تبار پرتغال گفت: مربی ما مرد بسیار خوب و باهوشی است. او یک مربی خوب به شمار می‌آید. دکو حرف‌‌هایش را این‌گونه ادامه داد: آنچلوتی در ایتالیا بسیار موفق بود و خوب می‌داند چگونه یک تیم و بازیکنان بزرگ را مدیریت کند. او تجربه زیادی دارد و می‌داند از ما چه بخواهد که انجام دهیم. دکو در ادامه صحبت‌هایش گفت: من هرگز آنچلوتی را ندیده‌ام که عصبانی شود، حتی زمانی که در رستوران صورتحساب غذای ما را دید!

در همان رستوران آنچلوتی به بازیکنانش قول داد اگر در مسابقه‌هایی که او بر آن تاکید می‌کند، پیروز شوند، باز هم همه بازیکنان را به شام دعوت خواهد کرد.دکو پس از مهمانی شام گفت: من واقعا تحت‌تاثیر این کار مربی خودمان قرار گرفتم و حرف‌‌هایش نیز در آن مهمانی خوب و دلگرم‌کننده بود. کارهایی از این دست برای بالا بردن روحیه بازیکنان خوب است. دکو ادامه داد: شخصیت آنچلوتی و شیوه رفتارش با ما سبب شده که بازیکن‌ها با دل و جان کار کنند و با یکدیگر هماهنگ باشند.

مترجم: جهانگیر چراتی
منبع: سان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها