بجنورد - خبرنگار جام‌جم: روستای ایوب پیغمبر واقع در دهستان گیفان و 95 کیلومتری شمال بجنورد به دلیل چشمه‌های جوشان آب گرم، سالانه گردشگران زیادی را از سایر استان‌ها و همچنین دیگر کشور‌ها به سمت خود جذب می‌کند.
کد خبر: ۳۱۰۲۵۳

این چشمه آب گرم در روی تپه‌ای به ارتفاع 300 متر از سطح دره گیفان واقع شده است و اکثر افراد به دلیل خواص درمانی آن به این روستا مسافرت می‌کنند.مقبره‌ای در کنار استخر آبگرم ایوب وجود دارد که به گفته پیران این روستا مختص به ایوب پیغمبر می‌باشد و به همین دلیل افراد زیادی پس از شنا در استخر آب گرم و پاکی بدن به زیارت آن می‌روند. در سال 1334جهت این قبر را به سمت قبله تغییر داده‌اند. گوگردی بودن آب چشمه‌های این روستا باعث شده تا برای درمان وتسکین امراض پوستی هرساله افراد زیادی به این روستا مسافرت کنند.

گروه زیادی براین عقیده‌اند که حضرت ایوب پیغمبر برای علاج بیماری خود عصایش را بر این مکان کوبید که به واسطه آن آب گرمی از زمین بیرون آمده و آن حضرت برای از بین بردن آلودگی و از بین بردن کرم‌های بدنش در آن استحمام کرده است.

وجود فسیل‌هایی از کرم و دیگر جانداران ریز در اعماق استخر این باور روستاییان را قوی‌تر کرده است.

آب چشمه اصلی ایوب 47 درجه سانتیگراد حرارت دارد که به راستی می‌توان آن را به عنوان آب گرم طبیعی معرفی کرد، اما جالب‌تر از آن وجود چشمه‌های آب سرد در داخل و کنار استخر آب گرم است.وجود چشمه آب سرد و گرم در درون استخر دمای آب را متعادل و برای شنا دلچسب ساخته است.آب چشمه برای روستاییان اطراف از قداست خاصی برخوردار است و آنها معتقدند افراد هنگام شنا باید با نام خدا وارد آب شوند.

هم اکنون آب گرم ایوب دارای دو استخر مجزا است.یکی از آنها که محل جوشش آب گرم است مختص آقایان و دیگری مختص بانوان می‌باشد.روستای ایوب تمامی جاذبه‌های گردشگری از جمله هوای معتدل، تنوع جانوری، گیاهی، آب گرم، ارتفاعات زیبا و میوه و گیاهان خوراکی و دارویی متنوع و... را دارد، اما تاکنون این منطقه گردشگری در کشور ناشناس مانده است. متاسفانه با وجود تمامی این ویژگی‌ها نبود مکان اقامتی و همچنین راه نامناسب موجب شده تا گردشگران کمتری به این منطقه مسافرت کنند.سالانه در جاده پر خطر این روستا شاهد قربانی شدن گردشگران زیادی بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به پرتاب شدن دو مینی‌بوس مسافربری در درون دره‌ها و کشته و زخمی شدن بیش از 30 نفر اشاره کرد.

همچنین مکان مناسبی برای اقامت در شب در این منطقه وجود ندارد و مسافران باید در چادرهای مسافرتی یا درون اتومبیل خود شب را می‌گذرانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها