به استقبال شهرآورد 68

طلسم دربی می‌شکند؟

تب و تاب طرفداران میلیونی آبی و قرمز امروز به اوج خود می‌رسد تا همه به امید شکسته شدن طلسم تساوی تکراری هم که شده، شهرآورد 68 استقلال و پرسپولیس را زیر ذره‌بین نگاه خویش قرار دهند.
کد خبر: ۳۱۰۱۱۱

دو تیم در شرایطی از ساعت 14:30 مقابل هم قرار می‌گیرند که از زمان نخستین دیدار آنها در 16 فروردین 1347 تا کنون و در 41 سال اخیر، آبی پوشان 20 پیروزی و 62 گل زده و سرخپوشان 15 پیروزی و 67 گل زده را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند، ضمن این‌که 32 دیدار این دو تیم و از جمله 6 بازی اخیر با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

فدراسیون فوتبال در فاصله 24 ساعت به برگزاری این رقابت، از میان سعید مظفری‌زاده، هدایت ممبینی، مسعود مرادی و علیرضا فغانی، قضاوت این دیدار را به سعید مظفری‌زاده سپرد.

محمدجواد تقی‌پور،حسن کامرانی‌فر و علیرضا فغانی کمک‌های مظفری‌زاده هستند. همچنین کمک‌داور ذخیره نیز مرتضی کریمی است.

هرچند کسب پیروزی دلچسب مقابل استیل آذین تا حد زیادی حاشیه امنیت برای سرمربی آبی‌پوشان ایجاد کرد، اما قطعا این دیدار نیز می‌تواند حکم مرگ و زندگی را برای مرفاوی داشته باشد. او که سابقه چندین بار بازی کردن در این شهرآورد را دارد، در این خصوص می‌گوید: «بازی سخت و حساسی است و شرایط دو تیم در جدول و قرار گرفتن در کنار هم بر حساسیت‌های این بازی افزوده است، اما درهر صورت بازیکنان ما به لحاظ روحی روانی در بهترین شرایط قرار دارند و مصمم هستیم که برنده بازی ما باشیم.»

درطرف مقابل علی دایی برخلاف همتای آبی خود معتقد است این بازی 6 امتیاز دارد: «همه چیز مهیاست تا ما با یک بازی خوب پیروز دربی باشیم و فاصله امتیازی خود را با صدر جدول حفظ کنیم. همه بازیکنان آماده هستند و هیچ مشکلی ندارند، به نظر من هر تیمی که در زمین بازی آماده‌تر باشد برنده خواهد بود، این هم در زمین مشخص می‌شود نه قبل از بازی.»

هر چند سرمربیان و بازیکنان دو تیم به درستی تماشاگران خود را به آرامش و پرهیز از توهین و ناسزا به بازیکنان حریف فرا می‌خوانند، اما برای پیشگیری از هر گونه مساله حاشیه‌ای که در بازی‌های گذشته کم اتفاق نیفتاده است ‌ مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به متخلفان احتمالی دربی هشدار می‌دهد: به اندازه کافی تذکرات اخلاقی به مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران تیم‌های مختلف داده‌ایم و حالا برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده و دوشنبه هفته آینده را روز اعلام آرا درباره متخلفان قرار داده‌ایم.

بازار کری‌خوانی

همواره قبل از این بازی بازار کری هم داغ می‌شود بخصوص در میان بازیکنان و دست‌اندرکاران دو تیم. غلامحسین مظلومی، مدیر استقلال با بیان این‌که کادر فنی و بازیکنان این تیم بخوبی سرخپوشان را آنالیز کرده‌اند، ادامه می‌دهد: نباید پرسپولیس را دست‌کم گرفت، گرچه آمدن دایی به پرسپولیس، اعتبار بیشتری به این تیم داده است، اما هدف ما این است که با یک بازی جوانمردانه و کسب 3 امتیاز، دل هواداران را شاد کنیم.

یکی از بازیکنانی که هواداران پرسپولیس چشم به ساق‌های او دوخته‌اند هوار ملامحمد، هافبک ملی‌پوش عراقی است. او که مثل همه بازیکنان علاقه زیادی به گلزنی در این دیدار تاریخی دارد، می‌گوید: چون هر دو تیم آماده هستند، بازی مساوی نمی‌شود. پیش‌بینی می‌کنم با نتیجه یک بر صفر ببریم.

در سوی دیگر سیاوش اکبرپور مهاجم آبی‌پوشان که برای یازدهمین بار این بازی سنتی را تجربه می‌کند، می‌گوید: به پیروزی بسیار خوشبین هستم. در دو سال گذشته استرس اجازه نداد تا تیمی در شهرآورد پیروز شود، اما حالا بسیار امیدواریم که پیروز شویم.محسن خلیلی، مهاجم گلزن سرخپوشان که سابقه گلزنی در این دیدار را دارد، تصریح می‌کند: نمی‌توانم نتیجه‌ای برای این بازی پیش‌بینی کنم، اما در هر حال ما نهایت تلاشمان را خواهیم کرد و امیدواریم برنده بازی باشیم و خودم هم تلاش می‌کنم در این داربی گل بزنم.

در حاشیه این دیدار یک حرکت فرهنگی ارزشمند صورت می‌گیرد و قرار است از 9 پیشکسوت شهرآورد پایتخت و در راس آنها ناصر حجازی تجلیل به عمل آید تا بار دیگر معنویات بر رقابت ورزشی غلبه کرده و این حرکت بتواند پیامی موثر برای بازیکنان و سکوی‌های ورزشگاه بزرگ پایتخت باشد.

قابل توجه تماشاگران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توصیه کرد، تماشاگران شهرآورد، ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی از آوردن پول زیاد خودداری کنند.

آخرین تمرین استقلال

آخرین تمرین پیش از شهرآورد تیم استقلال، دیروز در غیاب هاشم بیک‌‌زاده مصدوم، زیرنظر مرفاوی و نامجومطلق برگزار شد. کوشکی و محسن یوسفی هم به دلیل مصدومیت، تنها توانستند تمرین انفرادی کنند.

امید توفیقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها