نبیل قاووق، مسوول حزب‌الله در جنوب لبنان در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی گفت چنانچه‌ اسرائیل حمله دیگری علیه لبنان انجام دهد تاریخ خواهد نوشت کسی که خاورمیانه جدید را می‌سازد، کسی جز مقاومت لبنان و فلسطین نیست.
کد خبر: ۳۰۷۶۵۲

به گزارش خبرگزاریها، نبیل قاووق افزود: مقاومت در لبنان در بالاترین شرایط همکاری و هماهنگی با مقاومت فلسطین است و این دو در جبهه‌ا‌ی واحد برای رویارویی با دشمن اسرائیلی ایستاده‌اند.

این مقام حزب‌الله لبنان تاکید کرد: تا زمانی که بیت‌المقدس غصب شده و در اسارت باشد، درواقع کرامت عربی در اسارت است و تنها راه موجود یاری رساندن حزب‌الله به مردم فلسطین و مردم غزه و بیت‌المقدس اشغالی است.

قاووق تاکید کرد: با وجود حجم تهدید‌ها و اعمال فشارهای بین‌المللی ما آماده پرداخت تاوان هستیم و هرگز یاری رساندن به فلسطین را رها نخواهیم کرد.

به نوشته‌ روزنامه لبنانی السفیر، این مقام حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شیرین‌ترین آرزوی‌ ما در حزب‌الله این است که در راه آزادسازی فلسطین و قدس شریف به شهادت برسیم.

وی افزود: سلاح مقاومت تنها تضمین برای آزادی سازی سرزمین‌های اشغال شده لبنان است و نمی توان به دیپلماسی و فعالیت‌های جامعه بین‌الملل در این زمینه چندان تکیه کرد.

قاووق تاکید کرد: رهبران اسرائیلی که لبنان را به جنگ جدید تهدید‌ می‌کنند پیش از این بخت خود را در لبنان امتحان کرده‌اند، مقاومت آنها را شکست داده‌ است.

تهدیدات رژیم صهیونیستی

روزنامه لبنانی الاخبار چندی پیش نوشته بود: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در نشستی با برخی از اعضای این حزب گفت که اطلاعات رسیده از منابع مختلف حکایت از آمادگی اسرائیل برای حمله به لبنان در بهار آینده را دارد.

دبیرکل حزب الله تاکید کردکه بر اساس اطلاعات به دست آمده، رژیم صهیونیستی در بهار سال جاری برای حمله نظامی به لبنان به آمادگی کامل خواهد رسید.

نصرالله افزود: در صورت هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان چهره منطقه به نفع مقاومت تغییر خواهد کرد، زیرا روند طبیعی تحولات نشان می‌دهد که آینده منطقه از آن مقاومت است.

اسرائیل از لبنان خارج شود

علی الشامی وزیر امور خارجه لبنان نیز در دیدار با مایکل ویلیامز نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در لبنان، تلاش‌ها و اعمال فشارهای بیشتر سازمان ملل را بر رژیم صهیونیستی برای عقب نشینی از اراضی اشغال شده لبنان و توقف نقض حاکمیت این کشور خواستار شد.

وی همچنین نسبت به نقض روزانه حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و افزود: آنچه که جزو اولویت سیاست کلی لبنان محسوب می‌شود و در بیانیه وزارتی دولت نیز مشخص شده، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و تاکید بر اجرای کامل آنها به‌ویژه قطعنامه 1701 شورای امنیت است.

مایکل ویلیامز نیز با ابراز نگرانی نسبت به نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بر عقب نشینی کامل این رژیم از سرزمین‌های لبنان تاکید کرد.وی نقض حریم هوایی لبنان را به منزله نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت دانست و از رژیم صهیونیستی خواست تا این اقدامات را متوقف سازد.

جنایات اسرائیل در اراضی اشغالی

در همینحال سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسوول جاری شدن سیل در نوار غزه دانست و آن را یک جنایت عمدی توصیف کرد.در پی اقدام رژیم صهیونیستی در باز کردن دریچه سدهای آبی خود، صدها تن از شهروندان فلسطینی ساکن منطقه المغراقه در معرض خطر قرار گرفته‌اند.ارتفاع سیل در این بخش از غزه به پنج متر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی طی سال‌های متمادی آب های زیرزمینی سرقت شده از نوار غزه را در سدهای متعددی که در این منطقه ساخته، ذخیره کرده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها