وحیدی درهمایش خلیج فارس:

آمریکایی ها بی عقلی نمی کنند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اظهارات متناقضی در شرایط مختلفی از سوی مقامات آمریکایی اعلام می‌شود و ایران اعلام کرده است که به دلیل همین تهدیدات سایت فردو به لحاظ استحکامات ایمنی در وضعیت بهتری قرار دارد.
کد خبر: ۳۰۷۲۷۴

به گزارش مهر، احمد وحیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه‌ نوزدهمین همایش بین‌المللی خلیج فارس، چالش‌ها و ساز و کارهای منطقه‌ای درخصوص برخی تهدیدات علیه ایران اظهار داشت: تهدیدات نیازمند شرایط و عوامل دیگری است که ما فکر نمی‌کنیم آمریکایی‌ها این بی‌عقلی را به خرج دهند که چنین کاری بکنند.

وحیدی درباره‌ رایزنی مقامات رسمی با کشورهای منطقه‌ خلیج فارس تصریح کرد: باید بسترهای اولیه‌ آن فراهم شود در مذاکرات ما با دوستان مختلف در سطوح نظامی روابطی برقرار می‌کنیم اما نیاز به بسترسازی بیشتری دارد.

وزیر دفاع در پاسخ به سئوالی درباره‌ تیم آماده کننده‌ ماهواره‌ ملی بیان داشت: چند تیم در حال آماده‌سازی آن هستند و تیم‌های مختلفی روی این موضوع کار می‌کنند و این مسئله در سطح کشور فراگیر شده است و در دانشگاه‌های ما این کار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تیم ماهواره‌ امید محصول جدید خود را ارایه خواهد کرد و بعد از آن نیز تیم‌های جدیدی راه افتاده‌اند که آنها نیز انشاالله محصولات خود را در دهه‌ فجر نشان خواهند داد.

وحیدی در ادامه تاکید کرد: این ماهواره مصارف سنجشی دارد.

وزیر دفاع درباره‌ همکاری‌های ایران و عربستان و روند این روابط بیان داشت: ما همواره آماده بودیم و به دوستان عربستانی خود نیز اعلام کردیم که ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ منطقه باید حوزه‌های مختلفی را برای همکاری دنبال کنند.

وی حوزه‌ مختلف همکاری بین ایران و عربستان را اقتصادی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: همین‌طور در حوزه‌های نظامی و دفاعی از سوی ایران آمادگی‌های لازم اعلام شده است، آنها هم در مواقع مختلف اعلام آمادگی کردند و باید تلاش کنیم این آمادگی‌ها را بیشتر به فعل تبدیل کنیم.

وحیدی درباره‌ مسئله‌ یمن تاکید کرد: در بحث یمن وزارت خارجه اعلام کرده است که آماده است در این حوزه میانجی‌گری کند ایران هر زمان که پاسخ مثبتی در این‌باره ببیند می‌تواند وارد شود.

وزیر دفاع درباره‌ روابط ایران و ترکیه نیز گفت: امروز همکاری‌های بسیار خوبی بین ایران و ترکیه وجود دارد و اقدامات ترکیه به ‌ویژه در منع رزمایش رژیم صهیونیستی در ترکیه، یک گام مهم دفاعی در این حوزه قلمداد می‌شد که مورد استقبال ایران قرار گرفت.

وی افزود: روز به روز زمینه‌ها برای توسعه و تحکیم این روابط در همه‌ جنبه‌ها از جمله دفاعی و امنیتی فراهم‌تر می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ سپر دفاعی آمریکا و همکاری ترکیه بیان کرد: به هر حال موضوع سپر دفاعی موضوع مبهمی است که من فکر می‌کنم سیاستمداران آمریکا هم گرفتار آن شده‌اند و نمی‌توانند دورنمای مشخصی را برای این پروژه تعریف کنند.

وحیدی اضافه کرد: این کشورها از طرفی محدودیت‌هایی دارند که اعلام می‌کنند این پروژه از ابتدا غلط بوده و سعی می‌کنند زمینه‌های مختلفی را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: با طرح این زمینه‌ها سعی می‌کنند سردرگمی خود در این پروژه را بپوشانند. استقرار سپر موشکی در کشورهای مختلف از این دست موارد است اما گمان نمی‌کنیم دوستان ما در ترکیه، کاری را که علیه ما در این حوزه باشد انجام دهند.

وزیر دفاع در پایان درخصوص مبارزات ایران با گروه پ.ک.ک خاطرنشان کرد: به هر حال ما با کشورهای منطقه در زمینه‌ همکاری‌های امنیتی و مقابله با جریانات تروریسم تماس‌هایی داریم و در جاهایی که لازم باشد همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برقرار است. به هر حال تروریسم یک مشکل مشترک است که همه باید به صورت مشترک به آن بپردازند و آن را نفی کنند و انشاالله از صحنه حذف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها