جام‌جم: روزنامه «بهار» انتشار دور جدید خود را از دیروز آغاز کرد. این روزنامه با مدیرمسوولی سعید پورعزیزی منتشر می‌شود. روزنامه بهار در دوران دولت سید محمد خاتمی فعالیت‌اش را در فضای مطبوعاتی ایران آغاز کرد اما پس از انتشار 105 شماره، انتشار آن متوقف شد. سعید پورعزیزی در سرمقاله اولین شماره بهار با عنوان«دلبسته و دلسوزیم» نوشته که ما از زمره همان جوانان سی سال پیش اما پیچیدگی‌های بیشتری را در جامعه پیش رو داریم. بر آن راه و روش روشنگری تاکید داریم زیرا به نظام جمهوری اسلامی دلبسته‌ایم و برای حفظ آن دلسوزیم.
کد خبر: ۳۰۴۲۸۶

نمایشگاه گروهی نقاشان تبریز در صبا

جام‌جم: نمایشگاه گروهی 5 نقاش نوگرای تبریزی، امروز در نگارخانه صبای تهران گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل 24 اثر از یاسر صفری،‌ مانا عزت آقاجری، مهدی ریحانی، فریبا رستمی و امید بیرق در قالب‌های آکرولیک، میکس و ترکیب مواد است و 2 گرایش آبستره انتزاعی و آبستره سمبلیک را شامل می‌شود.

انتشار «تفسیر قرآن» امام موسی صدر

ایسنا: مجموعه‌ای از مباحث تفسیری امام موسی صدر با نام «تفسیر قرآن»از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی - تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر می‌شود. این مجموعه شامل 5 کتاب است که برای نخستین‌بار به زبان فارسی ترجمه و منتشر می‌شود.

اشعار رودکی با صدای علیرضا قربانی

جام‌جم: لوح فشرده صوتی و تصویری اشعار رودکی با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی سعید خاورنژاد از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شد. این آلبوم دربرگیرنده کنسرت موسیقی گروه هزار آینه است که به مناسبت بزرگداشت یکهزار و یکصد و پنجاهمین سالگرد رودکی در آذر ماه سال گذشته در تالار وحدت اجرا و در آن قطعات و تصانیف «سوار»، «دریغ»، «آشیان»، «سکوت»، «جهان‌فسوس»، «کاروان»، «چکاوک»، «بیداد»، «حال سائل»، «یاد» و «راز» خوانده شد.

اجرای دوباره سوگ سیاوش

جام‌جم: نمایش سوگ سیاوش با کارگردانی سیاوش طهمورث که از اول آذر تا سوم دی روی صحنه بود، در بخش چشم‌انداز جشنواره تئاتر فجر دوباره اجرا می‌شود. در این اثر از گونه‌های نمایش ایرانی چون نقالی و پرده‌خوانی استفاده شده است و محمد پورحسن، صادق هاتفی، منیژه گلچین، مرجانه گلچین، مجید رحمتی، مصطفی عبداللهی و سیاوش طهمورث در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

شهادت‌خوانی در تالار محراب

جام‌جم: نمایش شهادت‌خوانی به نویسندگی فرهاد ارشاد و کارگردانی سعید بصیری در تالار محراب به اجرا درمی‌آید.

در این نمایش50 دقیقه‌ای که تا 17 دی روی صحنه خواهد بود، لادن قناد و سعید بصیری به ایفای نقش می‌پردازند.

گزیده‌ای از آثار شعرای ایتالیا درایران

ایسنا: گزیده شعرهای 31 شاعر یکصد ‌سال اخیر ایتالیا با ترجمه مریم شرکا منتشر می‌شود. گزیده‌ یکصد‌ سال شعر ایتالیایی از مجموعه‌ ترجمه‌ شعرهای زبان‌های دیگر به زبان فارسی است که انجمن شاعران ایران منتشر می‌کند.

22 بهمن؛ بازگشایی موزه مجلس

مهر: موزه مجلس شورای اسلامی از روز 22 بهمن‌ماه امسال و پس از 5 سال برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود. مراسم افتتاح موزه مجلس12 آذر با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در ساختمان مشروطه برگزار شد اما تا کنون امکان بازدید برای عموم مردم از این مکان تاریخی و فرهنگی فراهم نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها