اتفاق روز

ما همه شرمنده‌ایم

علی محزون: اجلاس جهانی کپنهاگ این روزها در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. شاید برای خیلی از مردم، این اجلاس فراتر از حد تصور، مهم تلقی شده است، اما وقتی به برخی پیامدهای گرم‌شدن زمین فکر می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این اجلاس، مهم‌تر از آن است که حتی رسانه‌های جهان به آن پرداخته‌اند. دیروز فرودگاه کپنهاگ در اقدامی جالب توجه پوسترهایی از چهره پیر شده سران کشور‌های صنعتی امروز دنیا را در سال 2020 نصب کرده است. در این پوسترها چهره پیر شده سران کشورهای صنعتی در حالی به تصویر کشیده شده که آنها به دلیل کوتاهی در جلوگیری از گرمای جهانی از مردم دنیا عذرخواهی می‌کنند!
کد خبر: ۲۹۹۶۰۹

انگار مسوولان فرودگاه کپنهاگ قبل از به نتیجه رسیدن این اجلاس، قضاوت خود را در مورد نتایج آن به کمک هنر گرافیک به مردم عرضه کرده‌اند. به گزارش مهر، این پوسترها شامل تصویری از چهره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، لوئیس دا سیلوا لولا رئیس جمهور برزیل، خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا، استفان هارپر نخست وزیر کانادا، گوردون براون نخست‌وزیر انگلیس و دونالد تاسک نخست وزیر لهستان در سال 2020 است. کنار این تصاویر نوشته شده است: «متاسفیم. ما می‌توانستیم اثرات ویرانگر تغییرات آب و هوایی را متوقف کنیم، اما این کار را نکردیم.»

این فرودگاه این روزها میزبان هزاران هیات از خبرنگاران و سیاستمدارانی بوده است که برای شرکت در اجلاس تغییرات آب و هوایی وارد کپنهاگ شده‌اند.

کومی نایدو، مدیر اجرایی سازمان بین‌المللی صلح سبز (سازمانی که اقدام به انتشار این پوسترها کرده است) معتقد است: اگر سرانی چون اوباما، سارکوزی، مرکل و براون قادر به پیشرفت این مذاکرات نباشند، دنیا بزودی نابود می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد، «متاسفیم» تنها عبارتی خواهد بود که این سران می‌توانند بیان کنند، اما متاسفانه این ابرازتاسف به هیچ دردی نمی‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها