شتر، گاو، پلنگ

دوباره تلاش کن

سلام شترگاوپلنگی‌های تنهای دیار من! حال و احوال؟ خوش می‌گذرد؟ خوب هستید؟ ما هم ای... نفسی می‌کشیم. این هفته می‌خواهم چند نکته‌ای را که ویتامین آ برای مان فرستاده این جا چاپ کنم چون به نظرم نکته‌های خیلی خوبی آمد. بعد هم نامه جواد را می‌خوانید که در جواب پریا نوشته است:
کد خبر: ۲۹۹۱۹۵

نکته‌ها:

1 - ‌ در زندگی محتاج کسانی می‌شویم که حتی نمی‌شناسیم، پس به همه احترام بگذاریم تا همیشه بمانیم.

2 ‌ - با همه افرادی که در کنار ما هستند حتی آن‌هایی که نقش کوچکی در زندگی ما دارند مهربان باشیم چون خداوند بدون دلیل کسی را وارد زندگی ما نمی‌کند.

3 ‌ - هرگز و در هیچ شرایطی از گفته‌ها و تصورات دیگران نترسیم، زیرا آن‌ها فقط در فکر و ترس و تصور ما هستند بنابراین به هر آنچه که به درستی آن ایمان داریم عمل کنیم. بگذارید دیگران هر چه می‌خواهند بگویند.

4 ‌- سعی کنیم به جای عوض کردن دیگران که کمتر هم تلاش‌مان نتیجه می‌دهد کمی هم خودمان را عوض کنیم. ما همه چیز اطراف‌مان را عوض می‌کنیم اما از عوض کردن خودمان ابا داریم. در حالی که عوض کردن خودمان بیشترین سود را برای ما دارد.

5 ‌ - قبل از این ‌که دیگران ما را برای زندگی انتخاب کنند ما زندگی را برای خودمان انتخاب کنیم. زیرا فرصت بهترین‌ها در زندگی یک بار به وجود می‌آید. در زندگی خوشنودی خدا و خوشبختی و شادی خودمان را با هیچ چیز عوض نکنیم.

آقا جواد هم در جواب نامه پریا نوشته: «خواهر عزیزم! من در جواب تو فقط چند جمله می‌گویم: تو به جای درس خواندن در همین رشته از دانشگاه پیام نور، دوباره تلاش کن. باید به خانواده ات ثابت کنی که تو هم می‌توانی مثل دیگر بچه‌های فامیل موفق بشوی. خدا را چه دیدی شاید از همه آن‌ها موفق‌تر شدی. اگر موفق شوی بچه‌های فامیل به تو غبطه خواهند خورد چون آنها با حمایت خانواده‌شان موفق شده‌اند و تو بی‌حمایت خانواده‌ات به چنین جایی رسیده‌ای. اگر دوباره تلاش نکنی باید یک عمر شاهد سرکوفت و مقایسه شدن با بچه‌های فامیل باشی ولی به روی دیگر سکه نگاه کن در صورت موفقیت بچه‌های فامیل با تو مقایسه می‌شوند.»

خب شترگاوپلنگی‌ها ما رفتیم. طی این مدت نامه‌های زیادی دست ما رسیده که قول می‌دهم رفته رفته همه آن‌ها را چاپ کنم. شما هم ما را فراموش نکنید و گمان نبرید حالا که فقط یک ستون شده‌ایم دیگر جایی برای حرف‌های شما نیست. منتظرتان هستم. تا هفته بعد درود و بدرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها